همه ما به این که باید در زندگی هر انسانی شادی، تفریح و نشاط وجود داشته باشد، معتقدیم و آن را با‌اهمیت می‌دانیم، بنابراین تاسیس شبکه نسیم با چنین رویکردی، اتفاقی خوشایند و ضروری است.
کد خبر: ۶۰۹۱۶۵
چند پیشنهاد برای شبکه نسیم

با توجه به این نکته بهتر است تولیدات این شبکه جدید و جذاب باشد تا مخاطب را با خود همراه کند؛ هر‌چند برنامه‌هایی که طی این مدت از نسخه آزمایشی به نمایش گذاشته‌ شده عاری از این امتیاز بوده‌اند و عموم این برنامه‌ها را مخاطبان چند بار دیده‌اند، ولی گاهی تکرار برنامه‌های خوب نیز جذابیت دارد، اما می‌گویند نوآور که نوآوری را طراوتی است دیگر.

نوآوری و تولید برنامه‌های جدید در جذب مخاطب به تلویزیون و بویژه شبکه‌های تازه‌تاسیس اثرگذار است، اما آنچه من تاکنون از نسخه آزمایشی این شبکه دیدم تکه‌هایی از فیلم‌های چارلی چاپلین و دوربین مخفی است. البته تکه‌ای از سخنرانی استاد حسن کسایی را دیده‌ام و نقد جالبی از نی‌نوازی‌هایش نشان دادند که به نظرم نوآوری محسوب می‌شود و برای من جالب بود، یا نمایش سخنرانی استاد الهی‌قمشه‌ای که بسیار شیرین است و حال خوشی را به مخاطب می‌دهد.

برنامه‌ها و سخنرانی‌هایی از این دست که درونمایه‌های شاد و مفرح دارند، می‌توانند به بخشی از برنامه‌های جذاب شبکه نسیم تبدیل شوند، بنابراین می‌توان با پخش آن از شبکه نسیم این حال خوش را به بیننده انتقال داد.

به نظرم همان‌طور که عده‌ای از مردم پای سریال‌ها می‌نشینند تا فقط بخندند قشر فرهیخته‌ای هم وجود دارد که روحشان با اشعار طنزگونه شاد می‌شود و استادانی هستند که این شعرها را به زیباترین و شادترین شکل ممکن تفسیر و تحلیل می‌کنند، بنابراین پخش یک سخنرانی مفرح و در این حال پرمایه می‌تواند ساعاتی از آنتن این شبکه را به خود اختصاص دهد. این که ما فکر کنیم در عین شبکه باید هر‌طور شده با انواع و اقسام سریال‌های سطحی، مردم را به خنداندن واداریم تفکری اشتباه است. گاهی می‌توان تنها به ایجاد حسی خوشایند در ساعاتی از شبانه روز اکتفا کرد.

همچنین نمایش کنسرت‌های شاد موسیقی داخلی در جذب مخاطب تاثیرگذار است و کمک می‌کند مخاطب کمتر به سمت شبکه‌های خارجی که موسیقی‌هایشان مملو از بدآموزی است، برود.

رسانه ملی می‌تواند با استفاده درست از موسیقی بومی و کلاسیک شادی و نشاط را به جامعه هدیه کند.

همچنین به نظرم تجمیع برنامه‌های طنز در شبکه نسیم فکر خوبی است، البته با در نظر گرفتن این موضوع که دیگر شبکه‌ها کیفیت و مخاطب خود را از دست ندهند. این تجمیع، زمانی می‌تواند صورت بگیرد که شبکه نسیم در همه جای کشور قابل دسترسی باشد.

شنیده‌ام یکی از برنامه‌های شبکه نسیم، نمایش فیلم‌های شخصی مخاطبانی است که برای شبکه ارسال کرده‌اند. با توجه به این که در شبکه‌های جهانی نمونه‌های موفقی از این بخش را دیده‌ایم می‌تواند در کشور ما هم با موفقیت روبه‌رو شود. همچنین دوربین مخفی‌هایی که این روزها به صورت دی‌وی‌دی منتشر می‌شوند برای مخاطب شبکه نسیم جالب خواهد بود، چون طبق آمار منتشر شده فروش خوبی داشته‌اند.

وحید فرازان/ قاب کوچک

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
۰
۰
با سلام خدمت شبكه نسیم.من یه پیشنهاد دارم. اگر ممكن هست مراحل استفاده از دستگاه عابربانك رو به طور واضح به نمایش بذارید تا مردمی كه سواد چندانی ندارند بتونن بادستگاه كار كنن و وقت خودشون و بقیه رو تو صفهای طولانی بانك نگیرند. واقعا بعضی ها نمیدونن.ممنون
مسعود
-
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
۰
۰
ضمن تشكر از زحماتتون خواهشمندم جهت استفاده كارمندان دولتی كه میبایست ساعت شش بریم سركار برنامه های خندوانه و دورهمی را یك ساعت زودتر پخش كنید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها