از «خاری در گلو» تا لوگوی طراحی‌شده توسط «شریفی نیا»

همه آنچه از سریال «امام علی(ع)» نمی‌دانید

شب های قدرناخواسته یاد امام علی می افتی و ایام شهادت امام خوبان و... یتیمی دوباره یتیمان . شاید به جرات بتوان گفت مجموعه ' امام علی (ع) ' ساخته داود میرباقری یکی از کارهای ماندگار تاریخی و اسلامی است که این مدعا در گفتگو با بازیگران این مجموعه ماندگار شهود پیدا می کند.
کد خبر: ۵۸۳۶۳۹
خاطرات بازیگران از سریال امام علی(ع)

داریوش ارجمند (نقش مالک اشتر نخعی(


به نظر من ساخت این گونه سریال های تاریخی و دینی نه تنها در ایران که در اکثر کشورها بینده زیادی دارد و تاثیر گذار است.برای باور پذیر کردن یک شخصیت که قرار است نقشش را بازی کنی باید مدتی با رفتار و کردار و حتی اخلاق آن شخصیت زندگی کنی . بعضی نقش ها تا مدت ها سایه اش را بروی زندگی ومنش خودم حس می کنم و نقش مالک اینگونه بود.هنوز پس از سال ها حضورش را در ذهن وجانم حس می کنم وباید بگویم که نقش مالک را دوست داشته و دارم.مجموعه اما علی (ع) یکی از ماندگارترین پروژه های اسال های اخیر تلویزیون است که به نظر من جز با عنایت مولا و ارادت عوامل و بازیگران مجموعه نمی توانست اینگونه بروی مخاطب تاثیر گذار باشد.

انوشیروان ارجمند( نقش اشعث کندی(

یا علی گفتیم و عشق آغاز شد....سریال امام علی (ع) با عشق ساخته شد و فکر می کنم که همه عوامل با ارداتی که به مولا داشتند سر کار حاضر می شدند و با جان ودل کار می کردند.آن جمع می خواستند فیلمی بسازند که در تاریخ ماندگار باشد و به نظرم اینگونه شد.وقتی میرفخرایی طراح صحنه می خواست چادر معاویه را تزئین کند همه یک تن شدند و کمک کردند.چون همه می خواستند این کار بهترین باشد و مولا ازشان راضی باشد.یادم است در سکانسی که پس از جنگ صفین بود من با داریوش ارجمند بگو مگو داشتم .آخر او می گوید که ای روباه راهتو بکش وبرو.من پس از چند قدم که رفتم اشکم سرازیر شد.با خودم گفتم علی جان دوستت دارم و اصحابت را هم دوست دارم ....ولی این اشعت را نمی دانم جه کنم .همه آنجا بغض کرده بودند.به نظرم وقتی کاری با عشق انجام شود حتما روی مردم هم تاثیر می گذارد. و مجموعه امام علی(ع) چنین کاری بود.


*مرتضی ضرابی ( نقش ساحر یهودی(

یکی از نکات نقش من در این سریال گریم خا صی بود که برای اولین بار در ایران انجام می شد و در واقع اولین ازمون وخطای این روش روی صورت من انجام شد.ماسک و لاتکس و فون های تازه.من مدت 8 روز زیر تست این گریم می رفتم و چون وسائل پاک کننده وتقویت کننده گریم آن موقع نبود از مواد دیگری استفاده می شد که این امر باعث شده بود پوست صورتم زخم شود .(باخنده) من به بچه می گفتم شندیده اید که می گویند پوستت را می کنیم ....پوست مرا کندند.بهرحال وقتی شما نذری می کنید منتظر نمی مانید که چی پس می گیرید می دانید که خواسته ی شما اگر صلاح باشد انجام می پذیرد. ما با اعتقاداتمان زندگی می کنیم ومسلما چنین کارهایی برای ائمه اطهار بی تاثیر نخواهد بود.حداقل این تاثیر را شما می توانید در آرامشی که در روحتان بوجود می آید جستجو کنید.


*محسن قاضی مرادی ( نقش فاروق خزانه دار معاویه(

سریال اما علی (ع) اولین آشنایی کاری من با داود میر باقری بود که بعدها در معصومیت از دست رفته /مسافر ری / و دندون طلای میرباقری هم بازی کردم.شناخت میرباقری از شخصیت های تاریخی خیلی برایم جالب بود و او مرا در بازی نقش فاروق خیلی راهنمایی می کرد.انقدر کار با میر باقری برایم آمزنده و جالب بود که زمانی هم که بازی نداشتم به سر صحنه سریال می رفتم. بهرصورت کار برای حضرت علی (ع) نه تنها برای من بلکه فکر می کنم برای همه دوستانی که در این کار حضور داشتند یک کار خاطره انگیز و ماندگار بود.امیدوارم خود مولا علی (ع) از ما راضی باشد.


*ابولفضل شاه کرم ( نقش حارث برادر قطام(

من در شهرستان بودم که آقای پرویز پرستویی مرا به آقای میر باقری پیشنهاد داد و بعد با من تماس گرفتند و من به تهران آمدم.آقای میر باقری مرا که دید خواست نقش ابن ملجم را به من بدهد که گویا تصمیمش عوض شد و نقش حارتث یکی از برادران قطام را به من داد. ویژیگی حارث مخالفتش با قطام در افکار و عقایدش بود.یکی از صحنه های ماندگار کار برای من صحنه کشته شدن حارث در جنگ صفین بود .آنجایی که تیر می خورم و باید پس از لحظاتی بمیرم .تاکنون چنین نقشی را بازی نکرده بودم و اجرای نقش ابتدا کمی سخت می آمد ولی با قبول پلان توسط کارگردان من که تا قبل از این دچاره دلهره بودم خدا روشکر کردم و و اشکم سرازیر شد.کار سخت بود و ما برای شمشیر بازی و اسب سواری هروز تمرین می کردیم و آموزش می دیدیم ولی در سکانس های جنگی بلاخره دستمان آسیب می دید.اما کار برای امام علی (ع) بود واین سختی ها برای ما شیرین بود.من فکر می کنم بازی در این مجموعه یک شانس و توفیقی بود که نصیب من شد.

قدس انلاین،داوود آتش افروز

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها