کد خبر: ۵۸۲۰۴۳
شقایق فرهانی: با پخش «مادرانه» مردم با تلویزیون آشتی کردند

همزمان با شروع ماه مبارک رمضان ،شبکه سه بینندگان خود را میهمان تماشای سریال 'مادرانه' می کند سریالی که توانسته است با بینندگان ارتباط مناسب را برقرار کند.مریم در این سریال یکی از کارکترهای اصلی است که شقایق فراهانی آن را بازیگری می کند،شقایق فرهانی دارای مدرک تحصیلی،دیپلم گرافیک از هنرستان هنرهای تجسمی و فارغ التحصیل نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی است ؛او از کودکی همراه پدر و مادرش (بهزاد فراهانی و فهیمه رحیمی نیا) به بازی در تئاتر پرداخت
با حضوری کوتاه در فیلم « لیلا » به سینما آمد اما تنها در فیلم « چتری برای دو نفر » توانست توانایی های خود را به نمایش بگذارد. بازی او در این فیلم کاملا بر بازی بازیگران مقابلش - رضا کیانیان و هدیه تهرانی - برتری دارد
با بازی خوبش در فیلم « پروانه » در سطح بین المللی هم توانست موفق شود
لیلا و درخت گلابی به کارگردانی داریوش مهرجویی- مهره به کارگردانی محمد علی سجادی- طوطیا و شهرت به کارگردانی مرحوم ایرج قادری- چتری برای دونفر به کارگردانی احمد امینی- شب های تهران به کارگردانی داریوش فرهنگ – پروانه به کارگردانی عباس رافعی و... بخشی از فعالیت های سینمایی فرهانی است. او هم اکنون
مجموعه  کلاه پهلوی  را از شبکه 1و مجموعه  مادرانه از شبکه 3 روی آنتن پخش دارد .خبرنگار قدس انلاین با او به بهانه ایفای نقش مریم در مجموعه  مادرانه  به کارگردانی جواد افشار  گفتگویی انجام داده که از نظرتان می گذرد:
خانم فرهانی با چه فاکتورهایی کاری را برای بازی انتخاب می کنید؟
اول فیلمنامه باید خوب و استاندارد باشد بعد خود نقش و جایگاهی که در قصه دارد برایم مهم است . حضور عوامل حرفه ای در پروژه هم فاکتور بعدی من در انتخاب کاری است.در صورتی هم که نقشی را دوست نداشته باشم برای دستمزدش بازی می کنم .بلاخره یک بازیگر باید بازی کند تا زندگی کند. درکل تاثیرگذاری نقش برایم اهمیت اول را دارد.
چطور شد در مجموعه مادرانه بازی کردید؟
هنگامی که برای این کار با من صحبت شد پس از خواندن فیلمنامه از شخصیت  مریم مجموعه مادرانه خوشم آمد و با اون ارتباط بر قرار کردم و این نقش را پذیرفتم.
آیا تاکنون در مجمومه های مناسبتی ماه رمضان بازی داشته اید؟
این اولین بار است و خدا را شکر می کنم چون همواره دوست داشتم در مجموعه های این ماه مبارک حضور داشته باشم که خوشبختانه با مجموعه  مادرانه  این طلسم شکست.
به نظر شما چه فرقی بین مجوعه های مناسبتی با مجموعه های دیگر سال است؟
راستش من در این زمینه صاحب نظر نیستم برای من به عنوان یک بازیگر فرقی ندارد .من تلاش می کنم که نقش خودم را خوب بازی کنم. مثل اینکه از راننده ای بپرسید رانندگی در مسیر های مختلف چه تفاوتی دارد. قطعا برای او جاده شمال یا جنوب فرقی در نوع رانندگیش ندارد.
ولی فکر می کنم مدتی است که مردم از تلویزیون رو گردان شده اند چون اکثر کارها از قصه های تکراری استفاده می کنند ولی پس از پخش چند قسمت از مجموعه مادرانه احساس می کنم که مردم دوباره با تلویزیون آشتی کرده اند.این از برخورد خوب و با محبت مردم قابل تامل است.
به نظر من جهان هستی مدام در حرکت وتکاپو ست و هنر هم از این قاعده مستثنا نیست.در تمام دنیا سریال هایی پخش می شود که اکثرا طولانی ست و پخش هرروز باعث جذب مخاطب شده و به نوعی مردم طوری وقت شان را تنظیم می کنند تا قسمتی از سریال را از دست ندهند.به عقیده من تفاوت سریال های ماه رمضان با دیگر اوقات تلویزیون همین فرق را دارد که هر شب پخش می شود و مخاطب مرتب آن را پیگیری میکند و به طب بازیگران این مجموعه ها بیشتر در ذهن مخاطب باقی می مانند.
چه فرقی بین بازی در سینما با بازی در تلویزیون است؟
فرقی در نوع ایفای نقش یک بازیگر ندارد.فقط بازیگری در سینما بخاطر ممیزی های دست و پاگیر تلویزیون راحتر است. مثلا ممیزی در نوع دیالوگ ها و گریم وطراحی لباس بازیران زن.
مشکل سینمای امروز ما ناشی از چیست؟
به نظر من نبود مدیریت کار آمد در حوزه سیاست گذاری صحیح و بحث بحران مالی به سینما ضربه زده است.
دولت متاسفانه در بخش اقتصادی سینما را حمایت لازم نمی کند و پوشش نمی دهد.نبود امنیت مالی و شغلی یکی دیگر از مسائل مخرب در سینما است.خیلی از پروژها پول کافی برای کار و دستمزد عوامل ندارند و استرس ونگرانی برای عوامل در طول کار پیش می آید که این اصلا خوب نیست و در خروجی کار این مشکل به عینه دیده می شود. یک نویسنده فیلمنامه به جای فکر بروی نوشته اش باید فکر اجاره خانه و قسط عقب افتاده اش باشد و هزینه تحصیل کودکش.این نویسنده نمی تواند یک اثر خوب خلق کند.در بیشتر جاهای دنیا هنرمند همه مسائل زندگیش حل است و فقط از او می خواهند که بروی کارش تمرکز داشته باشد.کار هنر کار روحی و فکری است اگر روح هنرمند در فشار باشد قطعا ازاو نمی توان توقع خلق اثری ماندگار داشت و وقتی هنرمند دغدغه امرار معاش داشته باشد به هر کاری تن دهد و سفارشی کار می شود .هنر محصول نگاه جدید و خلاقیت است .آیا این گونه هنرمند می توان خلاق باشد؟
از کارهای سینمای تان بگویید؟
فیلم سینمایی بیداری به کارگردانی فرزاد معتمن راآماده اکران دارم و کارهای سینمایی من در این اواخر فیلم سینماییتجریش ناتمام به کارگردانی پوریا آذربایجانی وگنکاران به کارگردانی فرامرز قریبیان وروز رستاخیز  به کارگردانی احمد رضا درویش ونیکان و بچه غول  به کارگردانی رحمان رضایی بوده است.

منبع: قدس آنلاین- داود اتش افروز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها