داستان سریال شب‌های روشن درباره مردی است که در مشهد زندگی می‌کند و درگیر ماجراهایی می‌شود.
کد خبر: ۵۸۱۵۴۷
شب‌های قدر «بوی باران» می‌گیرد

سریال‌ «شب‌های روشن» به کارگردانی مجید مظفری و بوی باران به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین تبریزی در شب‌های قدر به ترتیب از شبکه‌های یک و دو پخش می‌شود.

به گزارش جام‌جم،سریال «شب‌های روشن» را مجید اوجی و محمد علی تفکر تهیه ‌کرده‌اند. حسن جوهرچی، سیاوش طهورث، فلورا سام، آناهیتا همتی، زهرا سعیدی، مرتضی کاظمی، محمود عزیزی، کاوه آشنا و یسنا مهاجری در این سریال چهار قسمتی بازی کرده‌اند. داستان سریال «شب‌های روشن» درباره مردی است که در مشهد زندگی می‌کند و درگیر ماجراهایی می‌شود.

مجید اوجی، یکی از تهیه‌کنندگان سریال «شب‌های روشن» در این باره به جام‌جم گفت: این سریال به نوعی ادای دین به امام رضا (ع) است. فلورا سام فیلمنامه این سریال را آبان سال گذشته نوشت و آذر ماه سریال را در مشهد کلید زدیم. بخش‌های عمده این سریال در این شهر تصویربرداری شده‌است. وی درباره ساختار و محتوای این سریال گفت: من و فلورا سام نسبت به ساخت سریال‌های مذهبی بیگانه نیستیم و سریال‌های «راز و نیاز»، «تا رهایی»، «راز پنهان» و... را با موضوع مذهبی تاکنون تولید کرده‌ایم. معتقدم وقتی حرفی از دل برآید بر دل هم می‌نشیند. خانم سام با اعتقاد آثار مذهبی را می‌نویسد، به همین دلیل مخاطب هم از آنها استقبال می‌کند.

این تهیه‌کننده افزود: ما در سریال‌های مذهبی از شعارزدگی پرهیز می‌کنیم. خوشبختانه خدا هم تاکنون به ما کمک کرده است. امسال هم توفیق این را داشتیم که سریال کوتاه شب‌های روشن را برای پخش در شب‌های قدر آماده کنیم.

مجید مظفری، کارگردان سریال کوتاه شب‌های روشن درباره این سریال به جام‌جم گفت: قصه این سریال بر اساس یک ماجرای واقعی ساخته شده است. با توجه به مستند بودن داستان شب‌های روشن، فلورا سام به عنوان نویسنده تلاش کرد یک فیلمنامه قابل باور بنویسد.

وی ادامه داد: داستان اصلی این سریال درباره مردی است که بشدت بیمار است. تمام دکترهای خارج و داخل ایران و اطرافیانش از سلامت او ناامید شده‌اند اما مادر و همسرش به بازگشت سلامت او امیدوار هستند. آنها نذر می‌کنند در شب‌های قدر او را به حرم امام رضا (ع) ببرند و از اذان مغرب تا اذان صبح در پابوس امام رضا (ع) باشند تا شفا بگیرند. این اتفاق واقعی است و نویسنده شب‌های روشن اتفاقات این سریال را براساس واقعیت نوشته است.

این کارگردان عنوان کرد: کارگردانی شب‌های روشن تجربه خوبی برایم بود. ساخت چنین آثاری نه تنها دشوار است، بلکه باید به گونه‌ای باشد تا برای مخاطب قابل باور بوده و شعاری نباشد، چرا که در این صورت بیننده کار را پس می‌زند.

مظفری درباره بازیگران این سریال گفت: حسن جوهرچی نقش اول قصه را بازی می‌کند. فلورا سام و زهرا سعیدی به ترتیب نقش همسر و مادر او را بازی می‌کنند. در کنار آنها سیاوش طهمورث و آناهیتا همتی هم نقش‌های دیگر را بازی می‌کنند.

وی درباره انتخاب بازیگران افزود: سعی کردم بازیگرانی را انتخاب کنم که نوع بازیشان قابل باور بوده و از سوی دیگر به آثار مذهبی اعتقاد داشته باشند. خوشبختانه بازیگران خیلی خوب فیلمنامه را درک کردند و نقش‌هایشان را عالی بازی کردند.

برخی از عوامل سازنده سریال شب‌های روشن عبارتند از: مجری طرح و سرمایه‌گذار: محمدعلی تفکر، تصویربردار: سیروس عبدلی، صدابردار: کریم کاشانی، طراح گریم: احسان روناسی، تدوین: روزبه کرباسی، صداگذاری: نسیم اشرفیان، موسیقی: امید کرامتی و خواننده: حمید ترکاشوند.

مرور خاطرات جنگ در بوی باران

سریال تلویزیونی بوی باران به نویسندگی و کارگردانی حسین تبریزی در شش قسمت برای پخش در شب‌های قدر از شبکه دو تولید شده است. در این سریال کامبیز دیرباز، فریبا کوثری، نیلوفر شهیدی، مونا فرجاد، لاله صبوری، رحیم نوروزی، پژمان بازغی، رابعه اسکویی، میرطاهر مظلومی، رامسین کبریتی، زهرا سعیدی، آتش تقی پور، مینا جعفرزاده و سولماز حصاری بازی می‌کنند.

داستان سریال درباره مادر و دختری است که بعد از 30 سال یکی از همرزمان پدر خانواده را پیدا می‌کنند. اما او دچار فراموشی شده است، آنها برای این‌که به او کمک کنند حافظه‌اش را به دست آورد بناچار خاطرات جنگ را برای او زنده می‌کنند.

حسین تبریزی درباره این سریال به جام‌جم گفت: چهار قسمت از سریال آماده پخش شده و همکارانم مشغول میکس و آماده کردن موسیقی برای دو قسمت پایانی این سریال هستند. امید کرامتی و ایرج همدمی موسیقی بوی باران را آماده می‌کنند. حمید رضا ترکاشوند ترانه تیتراژ پایانی سریال را بر اساس ترانه‌ای از عبدالجبار کاکایی می‌خواند.

فاطمه عودباشی ‌/‌ گروه رادیو و تلویزیون

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها