رئیس مجلس شورای اسلامی:

جریان های فرهنگی نباید دولتی شوند

رئیس بسیج صداوسیما گفت: جریان زلال راهیان نور با قدرت عظیم خود در برابر هجمه فرهنگی دشمن ایستاده است و حضور میلیون ها زائر عاشق در ایام نوروز که بیشترین آنها جوانان و خانواده ها هستند از نشانه های قدرت نرم جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۵۷۶۸۸۲
راهیان نور از نشانه های قدرت نرم جمهوری اسلامی است

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بسیج رسانه ملی، نشست مشترک مسئولین ستاد مرکزی راهیان نور کشور و بسیج صداوسیما به منظور بررسی و تبیین سیاست های کلان رسانه ای و پوشش مناسب رادیویی و تلویزیونی کاروان های راهیان نور برگزار شد.

در این نشست علی اصغر جعفری مشاور رئیس سازمان و رئیس مرکز بسیج صداوسیما ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های سه سال اخیر قرارگاه رسانه ای رادیویی و تلویزیونی بسیج رسانه ملی، گفت: این قرارگاه با هدف ساماندهی و هدایت برنامه سازی کاروان های راهیان نور در زیارتگاه ها و مناطق عملیاتی فعالیت خود را آغاز کرده و ضمن تعامل گسترده رسانه ای و ارتباط مستمر با مسئولین و دستگاههای مرتبط، پیگیری و هماهنگی تولید و پخش برنامه های رسانه ای و زنده را از شبکه های سراسری و استانی اعم از رادیویی و تلویزیونی بر عهده داشته و همچنین خدمات و تسهیلات را به برنامه سازان و دست اندرکاران رسانه ای ارائه می دهد.

وی افزود: نوروز 92 ، سومین سالی بود که قرارگاه رسانه ای راهیان نور در رسانه ملی به صورت منسجم و برنامه ریزی شده برنامه های رادیویی و تلویزیونی متنوعی از مناطق دفاع مقدس در شبکه های مختلف سراسری و استانی روی آنتن برد.

جعفری اضافه کرد: این امر به صورتی بود که یک شبکه مجازی از تولیدات رسانه ای از مناطق دفاع مقدس تشکیل شده بود که مخاطب در هر زمانی در طول روز می توانست از یکی از شبکه های رادیویی و تلویزیون همراه با برنامه های راهیان نور باشد.

رئیس بسیج صداوسیما تاکید کرد: فعالیت های گسترده رسانه ای راهیان نور نیازمند پشتوانه علمی و پژوهشی است چراکه به طور حتم آثار آن را در کیفیت و تاثیرگذاری بیشتر برنامه ها شاهد خواهیم بود.

وی از راهیان نور به عنوان حج معرفتی یاد کرد و افزود: یادگارهای باقیمانده از دفاع مقدس ذخیره های معنوی هستند که همچون یک سرمایه بزرگ از معرفت در زندگی نسل امروز جاری است.

مشاور رئیس رسانه ملی با تاکید براینکه راهیان نور بستری برای پیوند نسل امروز و دوران دفاع مقدس است، اظهارداشت: جریان زلال راهیان نور با قدرت عظیم خود در برابر هجمه فرهنگی دشمن ایستاده است و حضور میلیون ها زائر عاشق در ایام نوروز که بیشترین آنها جوانان و خانواده ها هستند از نشانه های  قدرت نرم جمهوری اسلامی است.

رئیس بسیج رسانه ملی افزود: مهمترین و موثرترین روش برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی و آشنایی نسل امروز با دوران پرافتخار انقلاب اسلامی، آشنایی با ارزشهای دفاع مقدس است که خوشبختانه امروز جای خود را بین جوانها به خوبی باز کرده است.

در ادامه این نشست، سرهنگ پاسدار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور ضمن تقدیر از فعالیت های بسیج صداوسیما، گفت: صداوسیمای جمهوری اسلامی امسال فعالیتی بی سابقه در زمینه پوشش اخبار و رویدادهای راهیان نور از خود به جای گذاشت که در راستای این مهم مردم سراسر کشور از ارتقای زیرساخت‌های راهیان نور آشنا و مطلع شدند که آثار و برکات آن را به طور حتم در آینده شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه راهیان نور بهترین موضوع برای معرفی و ترویج فرهنگ انقلاب و دفاع‌ مقدس است افزود: این رویداد عظیم مردمی به عنوان یک عنصر فعال و کارآمد ناب‌ترین و بهترین خدمات را به نسل کنونی و نسل‌های آینده ارائه می دهد چراکه آثار راهیان نور در فرهنگ عمومی مردم و حتی امنیت ملی نیز تاثیر بسیار بالایی دارد.

سرهنگ ادیبی با بیان اینکه معرفی الگوها و نمادهای ایران اسلامی، معرفی حماسه‌ها، آثار مرتبط با دفاع مقدس، معرفی شخصیت‌های بی‌نظیر و شهدای شاخص و سرزمین ها و زیارتگاههای راهیان نور و سیره زندگی رزمندگان از مهمترین وظایف ستاد مرکزی راهیان نور کشور است، ادامه داد: تنها با حضور دوربین های صداوسیما این وظایف مهم به ثمر خواهد رسید و ظرفیت سازی مورد نظر شکل خواهد گرفت، لذا درخواست داریم بسیج صداوسیما با بهره گیری از ظرفیت های موجود یاری رسان ستاد مرکزی در این امر باشد.

وی ضمن تاکید بر حضور گسترده و استقبال بالای مردم از راهیان نور در جنوب کشور گفت: غرب کشور با توجه به کم توجهی که در گذشته به آن شده است به لحاظ زیر ساخت ها و ظرفیت حضور زائران دچار ضعف است که امیدواریم با حضور رسانه ملی و برنامه سازی مناسب، شاهد حضور و استقبال گسترده مردم در غرب و شمال غرب کشور نیز باشیم.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور افزود: طی دو سال گذشته مناطق عملیاتی استان‌های کرمانشاه و ایلام، بیشتر مورد توجه ستاد مرکزی راهیان نور قرار گرفته و فعالیت‌های خوبی برای ساماندهی و احیای یادمان‌های عملیاتی این مناطق انجام شده است.

سرهنگ ادیبی اظهارداشت: یادمان‌های شهدای پاوه، قصرشیرین، جبهه روح‌الله، جبهه شهید بهشتی گیلان‌غرب، پادگان ابوذر، ارتفاعات بازی‌دراز، حرم احمدبن اسحاق و یادمان «عملیات مرصاد» از جمله مناطق مورد بازدید کاروان‌های راهیان نور در استان کرمانشاه و یادمان‌های عملیاتی مهران، قلاویزان و یادمان شهید کشوری در «میمک» از یادمان‌های مورد بازدید کاروان‌های راهیان نور در استان ایلام هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها