کد خبر: ۵۶۶۹۴۰
بوی باران برای شب های قدر/ پخش سریال روح الله از امشب از شبکه 2 آغاز می شود

 

سریال سه قسمتی «بوی باران» به کارگردانی حسین تبریزی برای پخش در شب‌های قدر در شبکه دو تولید می‌شود.

در این مینی سریال کامبیز دیرباز، فریبا کوثری، نیلوفر شهیدی، مونا فرجاد، رحیم نوروزی، قاسم زارع، رابعه اسکویی، میرطاهر مظلومی، آتش تقی‌پور، سولماز حصاری، داوود شیرعلی، رامسین کبریتی، مینا جعفرزاده، افشین اخلاقی، مبین عطاری و پژمان بازغی بازی می‌کنند.

حسین تبریزی، کارگردان «بوی باران» درباره داستان این سریال به جام‌جم گفت: بوی باران داستان زندگی هاتف را روایت می‌کند که 27 سال پیش و بعد از اتفاقاتی که در جبهه برایش رخ داده، دچار فراموشی شده است. هاتف توسط خانواده‌ای شناسایی می‌شود و بعد از این اتفاق ذهن او درگیر سال‌های حضور در جبهه می‌شود و... .

وی افزود: در این سریال کامبیز دیرباز نقش هاتف، پژمان بازغی نقش امیررضا، فریبا کوثری نقش رعنا، نیلوفر شهیدی نقش مهیا، مونا فرجاد نقش رها، قاسم زارع نقش حاج حیدر، رابعه اسکویی میترا و میرطاهر مظلومی نقش مصیب و رحیم نوروزی نقش عاصف را بازی می‌کنند.

تبریزی گفت: در این سریال به دور از شعارزدگی به موضوع احسان و نیکوکاری هم می‌پردازیم.

وی با اشاره به این‌ که در بوی باران به موضوع اهدای عضو هم توجه می‌شود، ادامه داد: بستر اصلی قصه ما دفاع مقدس است و در آن بخش‌هایی از عملیات‌ کربلای چهار و پنج را به تصویر می‌کشیم.

این کارگردان با اشاره به زمان پیش‌تولید گفت: از پانزدهم فروردین پیش‌تولید را شروع کردیم و بیست و ششم اردیبهشت کار را کلید زدیم. در این سریال 40 بازیگر نقش‌های اصلی و فرعی را بازی می‌کنند.تبریزی ادامه داد: این روزها مشغول ضبط صحنه‌های مربوط به امیررضا هستیم که نقش او را پژمان بازغی بازی می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تعدد شخصیت‌های قصه بوی باران برای انتخاب بازیگران این سریال با مشکلی روبه‌رو نبودید گفت: خوشبختانه مشکل زیادی نداشتیم. از همان زمان نگارش بوی باران من به کامبیز دیرباز فکر می‌کردم که خوشبختانه او بازی در این سریال را قبول کرد. رحیم نوروزی هم به دلیل مشغله‌کاری در روزهای پایانی پیش‌تولید به ما ملحق شد. با هماهنگی‌های لازم توانستیم بازیگرانی را که در نظر داشتیم، جذب کنیم.

برخی عوامل سازنده این سریال عبارتند از نویسندگان: حسین تبریزی، آزاده محسنی، مدیر تصویربرداری: رضا شیخی، صدابردار: احمد اردلان، طراح گریم: امیر اسکندری، طراح صحنه: شهرام قدیری، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: بهارک فرامرزی، مدیرتولید: داوود شیرعلی، تدوین: روزبه کلباسی و عکاس: صالح‌نیا.

تولید 10 تله‌فیلم در شبکه 2

فیلم تلویزیونی «بیم امید»، «هدیه‌ای برای من»، «دعوتنامه»، «آسمان سر پناه»، «آقای عبدی نصب و بانو»، «عامری»، «سلام مامان»، «فرشته‌ها در همین نزدیکی‌اند»، «بسته 57» و «نام و نام خانوادگی» در شبکه‌دو تولید می‌شوند. به گزارش فارس، فیلم «بیم امید» به تهیه‌کنندگی علی حجازی‌مهر تولید می‌شود و فیاض موسوی آن را کارگردانی می‌کند.

«هدیه‌ای برای من» به تهیه‌کنندگی یحیی منصورموید تولید خواهد شد، این فیلم تلویزیونی درباره زوجی است که در آستانه جدایی قرار دارند، اما حضور دو کودک در زندگی آنها مانع این کار می‌شود.

تله‌فیلم «دعوتنامه» را رضا توکلی و تله‌فیلم «آسمان سر پناه» را محمدعلی اسلامی تهیه می‌کند. این فیلم قصه زندگی یک قاضی را به تصویر می‌کشد که سال‌ها پس از صدور حکم قصاص برای مجرمی، با خانواده او آشنا شده و وارد زندگی آنها می‌شود.

تله‌فیلم «آقای عبدی نصب و بانو» به تهیه‌کنندگی حسن اسدی و کارگردانی حمید اکرمی ساخته می‌شود.

تله‌فیلم «عامری» به تهیه‌کنندگی انوش جعفریان درباره چند سالمند است که در زمان جنگ ناخواسته به سمت منطقه جنگی می‌روند و این شروع ماجراست...

رضا هادی هم قرار است تله‌فیلم‌های «سلام مامان» و «فرشته‌ها در همین نزدیکی‌اند» را برای شبکه دو تهیه کند. فیلم «بسته 57» به تهیه‌کنندگی شهرام میلانی معتمد و کارگردانی مهرداد غفارزاده نیز امسال در گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه دو تولید خواهد شد.

فیلم کمدی «نام و نام‌خانوادگی» به تهیه‌کنندگی علی پورکیانی برای پخش از شبکه دو تهیه می‌شود، این فیلم درباره شخصی است که دوست دارد نام و نام‌خانوادگی خود را عوض کند، اما مدام با مشکلاتی مواجه می‌شود.

روح‌الله با لاله‌های زرد می‌آید

مستند لاله‌های زرد با موضوع زندگی زنده‌یاد حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی‌فرد، ملقب به سید آزادگان، امروز ساعت 17 و 10 دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، این مستند به دوران اسارت، زندگی در اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق و تلاش برای جلوگیری از تفرقه در بین اسرا و... می‌پردازد.

پخش سریال «روح‌الله» نیز از امشب از شبکه دو آغاز می‌شود. این سریال را در ده قسمت راما قویدل و سیامک صرافت کارگردانی کرده‌اند. سریال روح‌الله که به مناسبت سالگرد امام(ره) پخش می‌شود، روابط و منش زندگی اطرافیان امام خمینی(ره) را موضوع داستان‌های خود قرار داده است. در این سریال بازیگرانی همچون انوشیروان ارجمند، محمد کاسبی، مهدی فقیه و رحمان‌باقری بازی‌می‌کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها