واکنش فرمانده سپاه به اظهارات ظریف

دیپلمات مجربی است اما در حوزه دفاعی تخصصی ندارد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس:

صداوسیما در حفظ ارزشهای دفاع مقدس سنگ تمام گذاشته است

در آستانه میلاد پربرکت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و سالروز آزادسازی خرمشهر، آئین تقدیر از دست‌اندرکاران تولیدات رادیویی و تلویزیونی راهیان نور و رونمایی از پرتال مرکز بسیج رسانه ملی با حضور حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام سازمان صداوسیما، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، مهندس صوفی معاون صدا، دکتر جعفری رئیس مرکز بسیج رسانه ملی و جمعی از مدیران شبکه های رادیویی و تلویزیونی و همچنین برخی از هنرمندان و برنامه سازان در سالن رضوان بسیج صداوسیما برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۵۱۴۶
صداوسیما در حفظ  ارزشهای دفاع مقدس سنگ تمام گذاشته است

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز بسیج صداوسیما، حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام رسانه ملی با اشاره به سخنانی از دکتر شهید مطهری بر لزوم تبیین گفتمان دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: با گذشت سه دهه از تاریخ انقلاب، نسل جوان دوران دفاع مقدس، حیات امام خمینی (ره)، ایثارگری و مبارزات دوران ستمشاهی را درک نکرده است و ما وظیفه داریم این موضوعات را به نسل جدید منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه برای پایداری ارزش ها به الگوسازی نیاز است بزرگ ترین الگوها را سرداران شهید و افتخارآفرینان دفاع مقدس دانست و افزود: رسانه ملی وظیفه خود می داند در ساختارها و قالب های مختلف، پاسداشت از ارزش ها، اعتلای گفتمان دفاع مقدس و دفاع از حاملان این ارزش ها را از طریق شبکه های رادیویی و تلویزیونی بازتاب بدهد.

قائم مقام رسانه ملی در پایان سخنانش با تقدیر ویژه از اقدامات صورت گرفته در بخش‌های مختلف و آرزوی موفقیت برای آنها، اظهارداشت: علیرغم همه تلاش و ابتکارات انجام شده راهیان نور سرشار از سوژه‌های ناب است که امیدوارم این سوژه ها به خوبی شناسایی شوند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سخنران دیگر این مراسم، گفت: راهیان نور بزرگترین همایش فرهنگی در کشور است که با زحمات شبانه روزی نیروهای بسیجی شکل گرفته است.

سردار سرتیپ کارگر افزود: همانطور که مردم پیروز اصلی جنگ و دوران دفاع مقدس بودند در راهیان نور هم مردم حماسه می آفرینند.

وی اظهارداشت: در سال 84 تعداد 400 هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شدند اما آمار سال 91 اعزام چهار میلیون نفر را نشان می دهد که علاوه بر جبهه های جنوب هم اکنون جبهه های غرب و شمالغرب نیز پذیرای بازدید کنندگان شده است.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه هر قدر ظرفیت ایجاد شود مردم از آن استقبال می کنند، افزود: نظرسنجی ها نشان از ارتقای کمی و کیفی اردوها و تاثیر این اردوها بر زندگی زائران و بازدید کنندگان می دهد.

وی با بیان اینکه صداوسیما در حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس در همه ابعاد سنگ تمام گذاشته است، تصریح کرد: راهیان نور نباید مختص نوروز باشد بلکه در تمام طول سال باید راهیان نور جریان داشته باشد و مردم از نقاط مختلف دوران دفاع مقدس بازدید کنند .

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به درخواست بالای ثبت نام برای خادمی زائران راهیان نور، اظهارداشت: امسال برای خادمان قرعه کشی شد ضمن اینکه تربیت راویان این مناطق را نیز در دستور کار داریم.

رئیس بسیج رسانه ملی نیز طی سخنانی با بیان اینکه اقدامات رسانه ای مرکز بسیج رسانه ملی رشد کمی و کیفی قابل توجهی داشته است، گفت: برنامه های رادیویی و تلویزیونی بسیج در نوروز با سازماندهی وهدایت قرارگاه رسانه ای راهیان نور بسیج صداوسیما و همکاری و همراهی شایسته مسئولین و برنامه سازان رسانه ملی امسال نسبت به سال گذشته رشدی 108 درصدی داشته است.

علی اصغر جعفری در مراسم تقدیر از دست اندرکاران تولیدات رادیو تلویزیونی راهیان نور رسانه ملی با بیان این مطلب، افزود: امسال سومین سالی بود که قرارگاه رسانه ای راهیان نور در رسانه ملی به صورت منسجم و برنامه ریزی شده برنامه های رادیویی و تلویزیونی متنوعی از این مناطق در شبکه های مختلف سراسری و استانی روی آنتن برد.

وی اضافه کرد: این امر به صورتی بود که یک شبکه مجازی از تولیدات رسانه ای از مناطق دفاع مقدس تشکیل شده بود که مخاطب در هر زمانی در طول روز می توانست از یکی از شبکه های رادیویی و تلویزیون همراه با برنامه های راهیان نور باشد.

رئیس بسیج رسانه ملی با تاکید بر اهمیت تاریخی مناطق جنگی کشور، افزود: آنچه امروز داریم مدیون ایثارگریهای دفاع مقدس است که برای ما سرنوشتی متفاوت رقم زد.

وی اظهارداشت: یادگارهای باقیمانده از دفاع مقدس ذخیره های معنوی هستند که همچون یک سرمایه بزرگ از معرفت در زندگی نسل امروز جاری است.

جعفری افزود: راهیان نور بستری است که پیوند دهنده نسل امروز و دوران دفاع مقدس است، جریان زلالی از بازآفرینی عظمتی که پدران برای فرزندان خود آفریده اند.

رئیس بسیج رسانه ملی افزود: مهمترین و موثرترین روش برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی و آشنایی نسل امروز با دوران پرافتخار انقلاب اسلامی، آشنایی با دیروز پدران و ارزشهای دفاع مقدس است که خوشبختانه امروز جای خود را بین جوانها باز کرده است.

وی با بیان اینکه رسانه ملی همواره در جهت نشر آثار دفاع مقدس تلاش کرده است، گفت: اگر تلاش همکاران صداوسیما در ضبط صدا و تصویر حماسه آفرین های دفاع مقدس نبود نسل امروز نمی توانست شاهد فداکاری و ایثارگریهای آنها باشد.

جعفری افزود: امروز هم رسانه ملی با بهره گیری و حمایت از خاطرات آن دوران تلاش می کند تا به بهترین شکل دلاورمردیها را برای نسل امروز بازگو کند.

گفتنی است؛ در خصوص پخش کمی برنامه های مرتبط با راهیان نور، طبق ارزیابی های صورت گرفته و گزارش رسمی معاونت اطلاعات و برنامه ریزی سازمان صداوسیما شبکه های رادیویی ورزش، جوان، ایران و فصلی به ترتیب رتبه های اول تا چهارم و همچنین شبکه های تلویزیونی اول، سوم، جام جم و قرآن و معارف سیما به ترتیب رتبه های اول تا چهارم و شبکه دوم سیما به صورت ویژه عنوان رتبه برتر را از آن خود کرده اند.

همچنین ضمن تقدیر از دست اندرکاران تولیدات رادیویی و تلویزیونی سردار کارگر به صورت ویژه از زحمات و خدمات دکتر جعفری رئیس مرکز بسیج رسانه ملی به دلیل ایجاد تحول و نوآوری در تولیدات راهیان نور تقدیر کرد.



در پایان مراسم مذکور از پرتال مرکز بسیج رسانه ملی رونمایی شد. این پرتال دارای 100 زیرپرتال است که در هر بخش مخاطبان ویژه ای دارد.

علاقمندان می توانند برای استفاده از این پرتال به آدرس اینترنتیwww.basij.irib.ir  مراجعه کنند.

افتتاح اولین استودیوی تلویزیونی مرکز بسیج صداوسیما نیز آخرین برنامه این مراسم بود که با حضور مسئولین و مدیران فنی سازمان صداوسیما مورد بهره برداری قرار گرفت.

شایان ذکر است برنامه های شبکه سلامت سیما در حال حاضر از این استودیو بر روی آنتن می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها