شبکه آی فیلم به زودی پخش برنامه‌های جدیدی را آغاز می‌کند که از جمله آنها می توان به دو سریال امام علی(ع) و کیف انگلیسی اشاره کرد.
کد خبر: ۵۶۳۴۱۵
«امام علی(ع)» و «کیف انگلیسی» را از آی فیلم تماشا کنید

به گزارش فارس، طبق برنامه ریزی جدید مدیران شبکه تلویزیونی آی فیلم قرار است از  جمعه -27 اردیبهشت ماه- مجموعه تلویزیونی «کیف انگلیسی» به کارگردانی سیدضیاءالدین دری از این شبکه پخش شود.

بنا بر این گزارش، داستان «کیف انگلیسی» در دوران موسوم به دهه طلایی آزادی اتفاق می‌افتد و داستان شخصیت سیاست‌مدار - روشنفکری را در این دوران به تصویر می‌کشد. این مجموعه از مجموعه‌های موفق تلویزیونی دهه 70 بود که مورد توجه هر دو طیف مخاطبان خاص و عام قرار گرفت. آهنگساز این مجموعه فرهاد فخرالدینی است که آلبومی هم به همین نام به بازار ارائه داد که مجموعه ای از موسیقی‌های ساخته شده برای این سریال بود.

علی مصفا و لیلا حاتمی از بازیگران این سریال هستند.

این سریال در هفت قسمت 100 دقیقه‌ای ساعت 23:30 پخش می‌شود. تکرار این سریال در ساعت‌های 7:30 و 15:30 روز بعد خواهد بود.

همچنین بلافاصله پس از پخش این سریال، مجموعه تلویزیونی «امام علی(ع)» به روی آنتن آی فیلم خواهد رفت. پخش این سریال هم‌زمان با ولادت این حضرت آغاز خواهد شد.

سریال «امام علی(ع)» به کارگردانی داوود میرباقری ساخته شده و اکثر بازیگران بزرگ کشورمان نظیر بازیگران:داریوش ارجمند در نقش مالک اشتر، محمدرضا شریفی نیا در نقش ولید بن عقبه، سیروس گرجستانی در نقش اباقطام، سعید نیک‌پور در نقش عمار یاسر، عنایت بخشی در نقش عبدالله بن وهب راسبی، ویشکا آسایش در نقش قطام، انوشیروان ارجمند در نقش اشعث بن قیس،‌ زنده یاد مهدی فتحی در نقش عمروعاص، بهزاد فراهانی در نقش معاویه، اصغر همت در نقش مروان، چنگیز وثوقی در نقش وردان بن مجالد،‌ پرویز پرستویی در نقش محمد بن ابوبکر، حبیب دهقان نسب در نقش حرث برادر قطام،‌ابوالفضل شاه کرم در نقش حارث برادر قطام،

زنده یاد جواد خدادادی در نقش ابوذر غفاری، عنایت الله شفیعی در نقش جندب بن کعب ازدی،‌جمشید مشایخی در نقش عبدالله بن مسعود، داوود رشیدی در نقش حکیم بن جبله عبدی، زنده یاد رضا کرم رضایی در نقش طلیحه بن خویلد،‌ اکبر عبدی در نقش هرقل رومی، زنده یاد جهانگیر فروهر در نقش ابوسفیان،  عباس امیری در نقش ابوموسی اشعری، زنده یاد منصور والامقام در نقش زبیر بن عوام، منوچهر لاریجانی در نقش طلحه بن عبیدالله، زنده یاد حسین پناهی در نقش ابن خباب، فخری خوروش در نقش دایه ولید،

شهره لرستانی در نقش مریم بنت عثمان (همسر مروان و دختر عثمان)، آزیتا حاجیان در نقش کنیز رومی، زنده یاد نعمت‌الله گرجی در نقش پیرمرد، سیاوش شاکری در نقش ابو زبید، علی آزاد در نقش ابن عباس،‌توران مهرزاد در نقش اسماء (همسر زبیر و خواهر عایشه)، پروانه معصومی در نقش هاجر (همسر مالک اشتر)،‌فریده سپاه منصور در نقش ام ذر (همسر ابوذر)،‌مرتضی ضرابی در نقش ساحر یهودی، حسین خانی بیک در نقش دینار، عزیز هنر آموز در نقش عقیل بن ابی طالب، زنده یاد سروش خلیلی در نقش پیک، احمد قدکچیان در نقش تاجر، آتش تقی پور در نقش سعدون یهودی، زنده یاد رضا خندان در نقش عدی بن حاتم، کریم اکبری مبارکه در نقش ابن ملجم، فخرالدین صدیق شریف در نقش ابن عدیس، اکبر سنگی در نقش عبدالله بن زبیر،‌فرهاد اصلانی در نقش یزید،‌سرور نجات اللهی در نقش زن ولید، رحمان باقریان در نقش عثمان بن حنیف،  باقر صحرارودی در نقش کعب الاحبار،  علی اصغر گرمسیری در نقش ژنده پوش، علی زندی در نقش سعد ابی وقاص

و نادر رجب پور در نقش ابن عامر در آن ایفای نقش کرده‌اند.

این سریال نیز در قالب قسمت‌های 100 دقیقه‌ای به روی آنتن خواهد رفت.

سریال دیگری که شبکه آی فیلم برای مخاطبان خود در نظر گرفته است، «مرگ تدریجی یک رویا» به کارگردانی «فریدون جیرانی» است که با پایان «باغچه مینو» روانه آنتن می‌شود.

این سریال با حضور دانیال حکیمی و سامیه لک ساخته شده است و به نقد جریان روشنفکری در ایران می‌پردازد.

نویسنده‌ای جوان به نام مارال عظیمی (سامیه لک) با نوشتن یک رمان معروف می‌شود و تاثیر زیادی بر زندگی وی می‌گذارد و با وسوسه‌های خواهرش (ستاره اسکندری) و آریان (ناصر طهماسب) یک منتقد ادبی از همسرش حامد یزدان پناه (دانیال حکیمی) جداشده و به ترکیه می‌رود.داستان با رویدادها و شخصیت های جدیدی همراه می شود و در نهایت مارال عظیمی دوباره به ایران باز می گردد و مجدداً با حامد ازدواج می‌کند.

این سریال هر شب ساعت 20:30 به روی آنتن می‌رود و تکرار آن در ساعات 3:30 و 11:30 پخش خواهد شد.

همچنین در هفته اخیر آی فیلم مجموعه مستندی درباره تهران پخش خواهد کرد.

این مجموعه هر بار به یکی از پیشرفت‌های شهر تهران می‌پردازد. پیشرفت‌هایی که علی‌رغم تحریم‌های به‌زعم غربی‌ها فلج‌کننده، با حضور کارشناسان داخلی صورت گرفته است.

اولین قسمت این مستند «3هزار دقیقه» بعد نام داشت که با اجرای مهران رجبی همراه بود و به چگونگی ساخت پروژه نیایش می‌پردازد. این مستند شب گذشته ساعت 20:30 پخش شد.

همچنین قسمت دوم این مستند با نام «اولین عبور» با اجرای دوباره مهران رجبی به پروژه ملی پل صدر می‌پردازد.

قسمت سوم «گام‌های بلند» با روایت هنگامه قاضیانی است. این قسمت به زنان شاغل و جایگاه آنها در جامعه امروز می‌پردازد.

«حجم سبز» با اجرای  محمدعلی اینانلو نیز قسمت چهارم این مستند است که لا بحث توریسم، فضای سبز و محیط زیست ایرانی در ارتباط است.

همچنین قسمت پنچم به «خط سه» اختصاص دارد. این قسمت را رضا داوودنژاد اجرا کرده و موضوع آن درباره متروی تهران از راه‌اندازی تا الان است.

قسمت ششم و آخر این مجموعه مستند نیز «زیرزمین» نام دارد. این قسمت با اجرای ایرج میلانی به زیرساخت‌های عمرانی که در زیرزمین‌های تهران انجام شده است، اختصاص دارد.

پخش سریال «مرگ تدریجی یک رویا» از هفته آینده و با اتمام این مجموعه مستند آغاز می‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
معصومه بیگدلی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
۰
۰
باعرض سلام من 13سالم ودر شهرستان خدابنده ودر شهركرسف زندگی می كنم می خواستم از شما خواهش كنم كه از فیلم های جنگی استفاده نكنین واز سریال هایی ماننده اسكیپی* یانگوم* آشپز باشی *فاصله ها* خوش نشین هاوآینه ی عبرت رانیز خواهشن نشان دهید ودر خواست های ما را نیزبپزیرید و كمال تشكر را از شبكه ی ای فیلم داریم .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها