ما زن‌ها نیاز داریم تا با همسرمان صحبت کنیم، از کمبود جا در خانه و مشکلات درسی بچه‌ها گرفته تا دل‌تنگی‌های بی دلیل. گاهی دوست داریم، درد دل کنیم و بدون آنکه قصدی داشته باشیم، برای خالی شدن از دل‌شوره ها و دغدغه ها، حرف بزنیم.
کد خبر: ۵۴۰۰۹۴

اما گاهی اوقات می‌خواهیم کسی به کمک مان بیاید، تغییری در رفتارش و نحوه‌ تعاملش ایجاد کند و یا راه چاره ای به ما پیشنهاد دهد. نیاز به داشتن یک همدم و هم صحبت، مختص همه‌ انسان‌هاست اما ما خانم‌ها کمی بیشتر!

 دوستان، خواهر، مادر و هم صحبت‌های همجنس مان خیلی از مواقع به رفع این نیاز کمک می‌کنند، ولی آنچه در حقیقت به آن محتاجیم اما شاید خودمان هم نمی‌دانیم این است که به مرد زندگی‌مان به بهانه‌  هم صحبت شدن، نزدیک‌تر شویم.

برای رسیدن به این خواسته، لازم است   بیاموزیم چگونه با همسرمان صحبت کنیم و هر حرفی را در چه شرایطی و با چه ادبیاتی بیان کنیم. در غیر این صورت همان قصه‌ تکراری می‌شود که در خیلی از زندگی‌ها اتفاق می‌افتد. خانم‌هایی که از آشپزخانه، پشت سر هم صحبت می‌کنند و می‌خواهند همه‌  موضوعات را کنار هم و به صورت معجونی به خورد همسرشان دهند و مردانی که مقابل بازی فوتبال یا اخبار تلویزیون، ذهنشان جای دیگری است و چند وقت یک‌بار تنها سری تکان می‌دهند و خیلی زود هر دو از این شرایط خسته می‌شوند.

 نتیجه این خواهد بود که خانم به این نتیجه می‌رسد که شوهرش شنونده‌  خوبی برای حرف‌های او نیست و به این ترتیب دیگر سعی نمی‌کند  با او حرف بزند یا همیشه به جای گفتگو کارشان به دعوا می‌کشد و گله و شکایت که : تو به حرف‌های من گوش نمی‌دهی و جواب که : تو خیلی حرف می‌زنی. من خسته از سر کار می‌آیم و تازه باید اخبار تو را گوش دهم.

درست است که زن و شوهر باید با هم حرف بزنند اما با زبان مخصوص یکدیگر. ما زن‌ها می‌توانیم با یکدیگر در یک ساعت راجع به 10 موضوع کاملاً نامربوط حرف بزنیم و لذت ببریم اما مردها این‌گونه نیستند. آن‌ها از این شاخه به آن شاخه پریدن و طول و تفسیر زیاد راجع به یک موضوع را دوست ندارند. باید طرز حرف زدنمان را تغییر دهیم تا همسرمان قدم قدم بیاموزد به احساسات ما گوش دهد.

حتماً شما هم شنیده‌اید که ما را محکوم به غر زدن می‌کنند ،  اما اگر به همسرمان توضیح دهیم که به حمایت و گوش شنوایش چقدر نیاز داریم و تا چه حد می‌تواند برای ما آرامش بخش باشد، در این صورت شاید او داوطلبانه شنونده‌  ما باشد .

 البته انصاف هم چیز خوبی است. اینکه همسرمان بداند گوش دادن به حرف‌های ما، می‌تواند کمک بزرگی به رابطه مان کند، کافی نیست. ما باید گوینده‌ خوبی هم باشیم.

حتی یک گوینده‌  خبر هم اگر هر روز اخبار بد و منفی بگوید و با قیافه‌  ناراحت یا عصبانی و لحن نامناسب حرف بزند باعث می‌شود مخاطبانش خسته شوند و کنترل را به دست بگیرند و کانال دیگری را انتخاب کنند. ما زن‌ها هم باید بیاموزیم با لحنی دلنشین، جذاب و دوست داشتنی با همسرمان گفتگو کنیم و مدام گله و شکایت نداشته باشیم در غیر این صورت کنترل ذهن همسرمان خیلی سریع کانال را عوض می‌کند و دیگر حرف‌هایمان را نمی‌شنود حتی اگر سرش را به علامت تایید تکان دهد.

ندا داوودی / جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها