رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد که باران پس از آلودگی مشکلی برای سلامت مردم ندارد.
کد خبر: ۱۲۴۳۲۹۴
امروز شدیدترین وضعیت آلودگی در هفته اخیر

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر عباس شاهسونی در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه اینکه امروز شدیدترین وضعیت آلودگی هوا در هفته اخیر را شاهدیم، گفت: به طوری که آلودگی در برخی مناطق تهران بسیار شدید است. میانگین شاخص آلودگی هوا در تمام ایستگاه‌های تهران ۱۷۵ بوده و برای همه افراد ناسالم محسوب می‌شود. همچنین در مناطق ۱۸، دو، ۱۱، شاخص آلودگی بسیار بالا بوده و شاخص آلودگی آن‌ها به ترتیب ۲۰۷، ۲۰۵ و ۲۰۲ است. این مناطق بسیار ناسالم هستند.

وی درباره احتمال آلوده بودن بارانی که پیش‌بینی شده از پنج‌شنبه شب در پایتخت ببارد، گفت: با بارندگی هیچ مشکلی از نظر سلامتی برای مردم ایجاد نمی‌شود و آب باران مشکلی نخواهد داشت و امیدواریم بارندگی رخ دهد.

شاهسونی تاکید کرد: با توجه به تداوم آلودگی هوا توصیه می‌شود که گروه‌های حساس شامل کودکان، سالمندان، زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های قلبی، تنفسی، مبتلایان به فشار خون، دیابت، افرادی که جراحی‌هایی مانند عمل قلب انجام داده یا بیماری زمینه‌ای دارند و... از تردد غیرضرور در شهر اجتناب کنند. در عین حال همه افراد سعی کنند که کمترین مواجهه را با هوای آلوده داشته و ترددهایشان را در شهر کاهش دهند البته در صورت تردد در شهر حتما از ماسک‌های N۹۵ یا P۲ استفاده کنند.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه در عین حال مردم انجام فعالیت‌ های ورزشی در هوای آزاد را به حداقل برسانند، گفت: همچنین افرادی که دچار خسس سینه، تنگی نفس، سرفه‌های شدید، سرگیجه و ... شدند، حتما در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنند. علائمی چون تنگی نفس، درد قفسه سینه، سرگیجه، سرفه شدید، سوزش گلو و... ممکن است بر اثر مواجهه با آلودگی هوا در افراد ایجاد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها