روزهای سرد سال که از راه می رسد، بیماری هایی مثل سرماخوردگی هم بیشتر می شود.
کد خبر: ۱۲۳۸۲۸۶
مراقب بیماری های فصل سرما باشید

به گزارش جام جم آنلاین، حسین جامی متخصص عمومی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بیماری سرماخوردگی با بیش از ۱۵۰ نوع ویروس همراه است که با شروع فصل سرما این ویروس‌ها نمود بیشتری پیدا می کنند و سرما بروز این بیماری ها را تشدید می کند که علائم آن گاهی با یک ترشح کوچک، درد در ناحیه شکم، سردرد، تهوه، استفراغ، اسهال، مسومیت، سرفه، آبریزش بینی بروز خواهد کرد.

او ادامه داد: علائم بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا شبیه به هم هستند، اما در آنفولانزا علائم با شدت و ضخامت بیشتر ظاهر می‌شوند، به عنوان مثال با درد عضلانی شدید مواجه خواهیم شد.

این پزشک عمومی گفت: کمبود ویتامین عامل بروز این بیماری‌ها نیستند، اما سوء تغذیه در روند بیماری‌ ها تاثیر خواهد داشت و با تقویت سیستم ایمنی در پیشگیری یا درمان می‌توان کمک کرد.

جامی با توجه به اینکه ۹۵ درصد مردم قبل از مراجعه به پزشک از روش خود درمانی استفاده می‌کنند، افزود: در ویروس آنفلوآنزا سالانه چند تلفات داریم و اکثرا این بیماران بستری خواهند شد، برای جلوگیری از این گونه خطرات مراجعه به پزشک الزامی است و لازم است از خود درمانی خودداری کنند.

او تصریح کرد: روش درمان در بیماری سرماخوردگی توسط پزشک به صورت علامتی (کنترل و درمان) و بعد از آن باید دوره خود را بگذراند مثل تب، اما آنفلوآنزا به دلیل مشخص بودن ویروس با دارو‌های ضد ویروس از بین خواهند رفت و یا پیشگیری خواهند شد.

این پزشک عمومی گفت: استفاده از واکسن آنفلوآنزا در اواخر فصل تابستان یا اوایل فصل پاییز می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها کمک کند، ولی مصونیت صددر صد نمی‌دهد که به هیچ عنوان دچار بیماری نمی‌شوید، اما توصیه می‌شود افراد مسن، زنان باردار و اشخاصی که بیماری مزمن و سرطان دارند به دلیل اینکه ایمنی بدن پایینی برخوردارند، و احتمال مرگ و میر در این افراد بیشتر است از این واکسن استفاده کنند.

جامی افزود: با رعایت بهداشت فردی، تغذیه مناسب و همچنین استفاده از ماسک در محیط‌های بسته، می‌توان از بروز بیماری‌های ذکر شده جلوگیری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها