یک محقق و پژوشگر طب سنتی گفت: بر اساس آموزهای طب سنتی قوای بدنی به سه دسته تقسیم می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۳۷۴۶۷
سوخت و ساز بدنتان را با این دمنوش‌ ها بالا ببرید

به گزارش جام جم آنلاین، داود حاج محمدخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: قوای طبیعی بدن وظیفه رشد و نمو، هضم غذا و ساختن خون در کبد را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: پس از مرحله تکامل نقش اصلی در سوخت و ساز بدن بر عهده کبد است اما سایر اعضای بدن به ویژه کلیه‌ها، قلب و دستگاه گوارشی هم در آن دخیل هستند.

او افزود: اختلال در سوخت و ساز بدن علاوه بر دقت به فعالیت کبد، باید به نکاتی همچون پرهیز از کم خوابی، عدم تحرک و ورزش، پرخوری، عدم مصرف غذاهای چرب و شیرین توجه کرد.

حاج محمد خانی ادامه داد: افرادی که اختلالات غدد دارند پرهیز از حذف وعده صبحانه و شام، پرهیز از رژیم‌های غیراصولی تغذیه، پرهیز از خواب در روز به ویژه عصرها، زیاده روی در مسائل جنسی را نداشته باشند و در صورتی که اختلال به این دلایل باشد باید نسبت به رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: دمنوش بابونه در تنظیم فعالیت غدد برای سوخت و ساز بدن مفید است، به این صورت که بابونه را با آب جوش مخلوط و پس از ده دقیقه میل کنند.

دمنوش ترکیب گیاهان استوخودوس، سنبل الطیب، رازیانه و نعنا که افراد می‌توانند این گیاهان را با آب جوش ترکیب و دمنوشی تهیه و میل کنند. همچنین که این دمنوش برای افرادی که اختلالات عصبی سیستم گوارشی، بی‌اشتهایی و به دنبال آن ضعف در سوخت و ساز بدن دارند بسیار مفید است. دمنوش ترکیبی گیاهانی چون زیره سبز، رازیانه، تخم کرفس، اویشن مرزنجوش، سیاهدانه به افراد چاق کمک می‌کند که سوخت و ساز بدنشان را بالا ببرند و لاغر شوند؛ این دمنوش به این صورت تهیه می‌شود که گیاهان ذکر شده را در آب جوشانده و سپس میل کنند.

وی تصریح کرد: برای تقویت سوخت و ساز بدن استفاده از بادام برای بزرگسالان توصیه می‌شود. به این صورت که روزانه ۶ الی ۸ عدد بادام تازه میل کنند و برای کودکان نیز بادام را با شیر مخلوط کنند و بهره ببرند و مصرف روزانه از میوه‌های سیب، گلابی و نارگیل به سوخت و ساز بدن کمک بسزایی می‌کند. همچنین در کسانی که غلبه رطوبت و سردی دارند دارچین کمک شایانی به آنها می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی توصیه کرد: افراد برای تنظیم سوخت و ساز بدنشان سبوس و جوانه‌های انواع گیاهان را در برنانه غذایی خود جای دهند و به ویژه افرادی که کم خون از جوانه یونجه و شبدر استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها