فوق تخصص گوارش و کبد گفت: هنگام بروز آپاندیس دردی در ناحیه پایین شکم در سمت راست احساس می‌شود و ادامه پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۲۳۷۱۵۳
آشنایی با علائم آپاندیس

به گزاش جام جم آنلاین، آپاندیس زائده‌ای کوچک و انگشتی شکل است که از روده‌ بزرگ و در ناحیه پایین و راست شکم منشعب می‌شود و می‌تواند باعث مشکلاتی جدی شود.

رضا ملک زاده، فوق تخصص گوارش و کبد و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «بیماری آپاندیس چه علائمی دارد؟»، اظهار داشت: به طور کلی آپاندیس پدیده حادی است و این دردهایی که خفیف و مزمن است، هیچ وقت آپاندیس نیست.

وی ادامه داد: آپاندیس بیماری است که وقتی فرد را دچار خود می‌کند درد شدیدی دارد؛ به طوری که انسان را مجبور به مراجعه به اورژانس می‌کند و هیچ نشانه قبلی ندارد.

این فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به نشانه‌های ظاهری این بیماری، خاطرنشان کرد: هنگام بروز آپاندیس دردی در ناحیه پایین شکم در سمت راست حساس می‌شود و ادامه پیدا می‌کند؛ به طوری که با مصرف مُسکن نیز خوب نمی شود و باید جراحی شود.

ملک زاده تصریح کرد: البته خیلی از دردهایی که در ناحیه شکم احساس می‌کنیم ربطی به آپاندیس ندارد بلکه بیشتر دردهای عصبی بوده و مربوط به اسپاسم است؛ بنابراین آپاندیس چیزی نیست که نشانه‌هایی داشته باشد که بدانیم در آینده به آپاندیس دچار می‌شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها