در این بسته دانستنی پزشکی درباره فواید زرشک، آلوبخارا، انار و راهکارهای پیشگیری از آبریزش بینی خواهیم گفت.
کد خبر: ۱۲۳۶۷۵۱
آشنایی با دشمن سرسخت آبریزش بینی!

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

سیب از آن دسته میوه‌ هایی است که به تنهایی می تواند یک آنتی هسیتامین کامل باشد. در فصل زمستان افراد دچار سرماخوردگی و آبریزش بینی می شوند که می توانند به کمک سیب این نوع عارضه را رفع کنند.

افرادی هستند که به دلایل مختلفی نمی توانند از قرص و دارو استفاده کنند، به همین دلیل با مصرف این میوه شگفت انگیز می توانند آبریزش بینی خود را کنترل و رفع کنند.

مواد مغذی داخل سیب می تواند در پوست افراد هم تأثیر بگذارد، زیرا سیب‌ها غنی از فلانوئیدها و پلی فنول‌ها هستند و میزان آنتی اکسیدان‌های آنها بیشتر از چای سبز است.

علاوه بر سیب، سرکه این میوه هم می تواند از آبریزش بینی جلوگیری کرده و مانند یک آنتی هیستامین به سلامت پوست و مو کمک می کند.

افرادی که به آبریزش بینی مبتلا می شوند می توانند روزانه سه بار، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب با یک لیوان آب و یک قاشق غذاخوری عسل بنوشند.

فواید زرشک برای سنگ کلیه

زرشک بر خلاف مزه ترشی که دارد، حاوی منبع غنی ویتامین های زیادی است. زرشک به علت داشتن اسیدهای عالی ملایم بوده و برای درمان سنگ کلیه مناسب است.

زرشک حتی ارزش دارویی هم دارد. این ماده می تواند به عنوان یک آنتی بیوتیک برای کشتن باکتری ها و قارچ ها مصرف شود.

میوه، ساقه و پوست ریشه زرشک حاوی مواد شیمیایی مانند آلکالوئیدها و ایزوکوئینولین هستند که به اندازه کافی در درمان بیماری های مختلف موثر هستند.

آلو بخارا موجب کاهش بیماری های قلبی می شوند

آلو بخارا می تواند رادیکال های آزاد مضر را دفع کرده و فرد را در برابر بیماری‌هایی از قبیل آسم، آرتروز، سکته‌ی قلبی و سرطان محافظت کند.

این نوع میوه حتی می تواند مانع پیری زودرس شود. آلوبخارا می تواند چشم را در برابر نور فرابنفش محافظت کند.

آلو بخاراها این قابلیت را دارند که جذب آهن را در بدن افزایش دهند، علت این قابلیت هم وجود مقدار زیادی ویتامین C در این میوه است.

آهن موجود در این ماده غذایی برای تشکیل گلبول‌های قرمز خون بسیار ضرورت دارد، زیرا آهن جریان خون را در بدن بهبود می‌بخشد و از کم‌خونی پیشگیری می‌کند.

دشمن سرسخت سرطان و آلزایمر

انار در فصل زمستان می تواند به عنوان یک میوه ضد افسردگی مصرف شود، زیرا دانه های آن موجب شادابی فرد خواهد شد.

انار را حتما با کمی گلپر بخورید زیرا معده را پاکسازی و خون را تصفیه می‌کند. انار با داشتن خواص آنتی اکسیدانی که دارد دشمن سرسخت سرطان و آلزایمر خواهد بود. انار دفع کننده چربی و سموم بدن هم است.

البته مبتلایان به زخم معده و روده نباید انار مصرف کنند. این میوه برای افراد سرد مزاج بسیار مضر بوده و آسیب های جدی به سلامتی آنها خواهد زد، همچنین موجب کاهش جاذبه کبد می شود.

افراط در خوردن انار باعث یبوست، ناراحتی معده و زبر شدن گلو می شود. افرادی که مشکلات ریوی دارند، نباید زیاد انار مصرف کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها