عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا از بروز موارد تک‌گیر آنفلوآنزا در کشور خبر داد و به زائران اربعین توصیه کرد که اگر بیماری زمینه‌ای دارند، واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.
کد خبر: ۱۲۳۲۱۹۴
توصیه به زائران اربعین درخصوص بیماری آنفلوآنزا

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر مسعود مردانی در گفتگو با ایسنا درباره وضعیت بروز آنفلوآنزا در کشور با توجه به ورود به فصل سرما، گفت: تاکنون موارد تک‌گیر بیماری آنفلوآنزا در ماه جاری گزارش شده است، اما خوشبختانه جزو موارد شدید بیماری محسوب نمی‌شدند.

وی با اشاره به نزدیکی ایام اربعین حسینی و رفت‌وآمد زائران ایرانی به کربلا، افزود: توصیه می‌کنم که افراد بالای ۶۰ سال اگر تاکنون واکسن آنفلوآنزا تزریق نکرده‌اند، هر چه سریع‌تر نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند. همچنین اگر به بیماری‌های دستگاه تنفسی مانند سرفه، آبریزش بینی و... مبتلا هستند، رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و امتناع از دست دادن و روبوسی با سایرین را داشته باشند.

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا افزود: همچنین لازم است افراد در صورت بروز اولین علام بیماری در دستگاه تنفسی فوقانی، به پزشکان مستقر در درمانگاه‌ها و کاروان‌ها مراجعه کرده و دارو دریافت کنند.

مردانی تاکید کرد: نکته بسیار حائز اهمیت این است که ثابت شده شست‌وشوی مکرر دست‌ها، باعث قطع زنجیره انتقال عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی از فرد بیمار به سایر افراد می‌شود. بنابراین شست‌وشوی مکرر دست‌ها را مدنظر قرار دهند.

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا ادامه داد: در عین حال افرادی که مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌ های کلیوی، قلبی-ریوی، افرادی که شیمی‌درمانی می‌شوند یا از داروهای سرکوب‌گر سیستم ایمنی استفاده می‌کنند، از آنجایی که در معرض خطر ابتلا به عفونت‌هایی مانند آنفلوآنزا هستند، ‌اگر تاکنون واکسن آنفلوآنزا تزریق نکرده‌اند، حتما واکسن را دریافت کنند. به‌ویژه اگر عازم سفر اربعین هستند.

مردانی همچنین گفت: از زمانیکه فرد واکسن می‌زند، دو هفته طول می‌کشد تا آنتی‌بادی در بدن ایجاد شود بنابراین در حال حاضر نیز چند روزی تا اربعین زمان باقی مانده و به نظر می‌رسد که تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدامی منطقی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها