طبق تحقیقاتی که در دانشگاه تافتس آمریکا انجام شده، قدرت عضلانی سالمندان را با میکروبیوم روده مرتبط دانسته و در ادامه قدرت عضلانی را عاملی برای افزایش عمر توصیف کرده‌ است.
کد خبر: ۱۲۲۹۰۲۱
ارتباط قدرت عضلانی با عمر سالمندان

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، مطالعات دانشمندان دانشگاه تافتس در آمریکا قدرت عضلانی سالمندان را با میکروبیوم روده مرتبط دانسته و در ادامه قدرت عضلانی را عاملی برای افزایش عمر توصیف کرده‌ است.

طبق نمونه‌گیری‌هایی از مدفوع سالمندان میکروبیوم روده آنها باکتریهای موجود در افراد بالغ متفاوت است و بخشی از این میکروبیوم مکانیسم مرتبط با قدرت عضلانی را تشریح می‌کند؛ این باکتری‌های خوب بدن در بدن سالمندانی که فعالیت بدنی دارند بیشتر وجود دارد که باعث افزایش طول عمر آنها می‌شود.

با توجه به اینکه با افزایش سن قدرت و حجم عضلات کاهش می‌یابد درصد آسیب‌پذیری استخوان‌ها هم بیشتر می‌شود اما با فعالیت بدنی و تقویت عضلات در پیری علاوه بر جلوگیری از آسیب رسیدن به استخوان‌ها می‌توان میزان باکتری‌های مفید روده‌را هم افزایش داد که در نهایت به افزایش ظول عمر می‌انجامد.

این تحقیقات البته با نمونه 3900 نفری در برزیل انجام شده‌ بود و ارتباط طول عمر داوطلب 41 تا 85 ساله با میانگین سنی 59 سال را با قدرت عضلانی آنها نشان داده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها