متخصص طب سنتی گفت: زالو درمانی می تواند در بهبود بیماری های داخلی بدن کارساز باشد.
کد خبر: ۱۲۲۸۹۹۱
تاثیر شگفت انگیز زالو درمانی در زخم معده و بیماری‌های روده‌

به گزارش جام جم آنلاین، حسن اکبری محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زالو درمانی اظهار کرد: در واقع زالو درمانی یک راه سنتی برای تسکین برخی بیماری هاست که امروزه افراد از آن بسیار استفاده می‌کنند، زالو‌ها کرم‌های آبزی یا خاکزی دارای بادکش‌ هستند که در زمان چسپیدن به بدن از آن ها استفاده می کنند.

وی در ادامه گفت: زالو دارای بزاقی است که خاصیت ضد انعقاد خونی دارد و موجب رقیق شدن خون، باز شدن گرفتگی رگ‌ها، افزایش خون‌رسانی به مغز و کل بدن می‌شود.

خواص درمانی زالو چیست؟

اکبری افزود: زالو خاصیت بی‌حس کنندگی هم دارد زیرا به دلیل ماده‌ای که ترشح می‌کند می تواند قسمتی از بدن را کمی سر کند و باعث کاهش درد موضعی هنگام نیش زدن می‌شود و دارای خاصیت‌ هایی همچون اثر آنتی بیوتیکی، ضد التهابی، ضد لخته‌ای و گشاد کنندگی عروق است, علاوه بر داشتن این خاصیت‌ها می‌تواند در درمان گلوکوم نیز موثر باشد.

وی درباره اثرات زالو بر بدن گفت: زالو می‌تواند اثرات مفیدی بر بدن داشته باشد، بیماری‌هایی همچون زخم معده، کولیت روده، پرستات، امراض ریوی، التهابات کبد، کیسه صفرا و بواسیر را تا حدودی می‌تواند رفع کند.

اکبری متذکر شد: زالو می‌تواند تاثیر خوبی بر گردش خون داشته باشد و جریان خون را در بدن بهبود بخشد و با این عمل موجب تقویت و تغذیه مو و مانع بروز بیماری‌های قلبی می شود.

وی بیان کرد:امروزه نسبت به گذشته از این راه درمانی بیشتر استفاده می‌شود، زیرا در زمان قدیم اطلاعات کافی درباره زالو درمانی وجود نداشته است. اما به دلیل مطالعات کافی در این باره و اثرات آن به این نتیجه رسیده ایم که می‌تواند یک راه درمانی مناسبی باشد.

اکبری تاکید کرد: قبل از زالو درمانی حتما درباره مشکلاتتان با پزشک مشورت و صحبت کنید تا درست راهنمایی شوید که زالو درمانی مناسب است یا راه دیگری را باید پیش بگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها