میل شدید به شیرینیجات علت‌هایی دارد که ما با مطالعه و آگاهی از آن می‌توانیم این مشکل را تا حد زیادی حل کنیم. اگر هوس شیرینی کردید به این فکر کنید که کدام یک از این علت‌ها باعث این هوس شده است و ریشه مشکل خود را بشناسید.
کد خبر: ۱۲۲۸۶۸۵

زیاد هوس شیرینی خوردن می‌کنید؟ این مطلب را بخوانید

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، بعضی اوقات خودمان را پیدا می‌کنیم که در فکر شیرینیجات هستیم و برای خوردن شیرینی لحظه‌شماری می‌کنیم. این شیرینی می‌تواند کیک و نان خامه‌ای باشد یا خرما و عسل. سالم یا ناسالم بودن شیرینی مسأله نیست. اینکه از مقادیر سالم‌تر شیرینی‌جات هم زیاد بخوریم، برای سلامتی ما مخاطراتی به همراه دارد. میل شدید به شیرینی علت‌های زیادی دارد که ممکن است یک یا چند مورد از آن علت هوس کردن همیشگی ما باشد. علاقه شدید به شکر دلایلی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

اعتیاد به شکر

شیرینی‌جات خاصیت اعتیادآور دارند و هرچه بخورید دلتان بیشتر از آن می‌خواهد. اگر کلیدواژه «Sugar addiction» را در گوگل جستجو کنید مقالات زیادی در این زمینه می‌بینید. اعتیاد به شکر یک چرخه است. فرد علاقه‌مند به شکر به سمت آن می‌رود. کیک می‌خورد و شیرینی می‌خورد. انسولین خون او بالا می‌رود. همانطور که به سرعت انسولین خونش بالا رفته، به سرعت و ناگهان هم پایین می‌آید. این نوسان فرد را گرسنه می‌کند و او دوباره به سمت خورد شیرینی بعدی می‌رود. اولین کار در درست کردن این چرخه، تلاش برای نخوردن است. مانند اعتیاد اول این کار ساده نیست و تلاش فرد را می‌طلبد. در مراحل اول باید به نحوی فکر شیرینیجات را از ذهن بیرون کرد. مثلا سعی کنیم پیاده‌روی کنیم، خودمان را مشغول کاری کنیم و به هوس خود پاسخ مثبت ندهیم.

میل شدید به شیرینی علت‌هایی دارد که ما با مطالعه و آگاهی از آن می‌توانیم این مشکل را تا حد زیادی حل کنیم.

اگر هوس شیرینی کردید به این فکر کنید که کدام یک از این علت‌ها باعث این هوس شده است و ریشه مشکل خود را بشناسید:

با مصرف مواد زیر می‌توانید میل به شیرینیجات را تا حد زیادی کم کنید:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها