نتایج یک بررسی که در آفریقای جنوبی انجام شده، نشان می دهد احتمال افسردگی در نوجوانانی که توانایی‌های زبانی کمتری دارند، بیشتر است.
کد خبر: ۱۲۲۷۲۱۶
اثبات رابطه میان توانایی‌های اندک زبانی و افسردگی در نوجوانان

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، بررسی که در آفریقای جنوبی با همکاری محققان انگلیسی صورت گرفته ثابت می کند، نوجوانانی که از مهارت کمتری در صحبت کردن برخوردارند، بیشتر احتمال دارد که دچار مشکلات روحی – روانی همچون افسردگی شوند.

بررسی مذکور بر روی تعدادی نوجوان 13 ساله صورت گرفته که در شهرکی به نام Khayelitsha در حومه کیپ تاون پایتخت آفریقای جنوبی زندگی می کنند.

بر اساس همین تحقیق، نوجوانانی که توانایی های زبانی بیشتری داشته و توان سخنوری آنها بیشتر است، اعتماد به نفس بیشتری دارند و کمتر دچار مشکلاتی همچون افسردگی می شوند.

پیش از این بررسی های مشابهی در این زمینه در آمریکا و انگلیس انجام شده، اما دامنه آنها و حجم نمونه گیری انجام شده برای این کار چنین گسترده و وسیع نبوده است. بر همین اساس، باید برای ارتقای توانایی های احساسی، ذهنی و فکری نوجوانان تلاش شود تا آنها بتوانند قدرت خود به منظور برقراری ارتباط با دیگران را در جامعه افزایش دهند و از مشکلاتی همچون افسردگی و بیماری های مشابه دور بمانند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها