در حالی که برخی از خانواده‌ها نسبت به تعیین جنسیت فرزندان خود با مراجعه به متخصصان متعدد اقدام می‌کنند، مؤسس بزرگ‌ترین مرکز ناباروری خاورمیانه اقدام به تعیین جنسیت فرزندان از سوی زوجین را امری اشتباه می‌داند و اقدام برخی پزشکان در این رابطه را غیراخلاقی عنوان می‌کند.
کد خبر: ۱۲۲۶۴۹۲
تعیین جنسیت فرزندان اقدامی نادرست و غیراخلاقی

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، هر چند این روزها خانواده‌ها دیگر همچون گذشته در مورد جنسیت فرزندان متعصبانه برخورد نمی‌کنند ولی هنوز هم در برخی خانواده‌های سنتی این دغدغه در مورد تعیین جنسیت فرزندان خود یا نزدیکانشان وجود دارد به نوعی که گاهاً برای تغییر آن‌ به باورهای قدیمی و حتی پزشکان و متخصصان مراجعه می‌کنند.

هنوز هم در جامعه و در بین برخی خانواده‌ها این باورها وجود دارد که مصرف غذاهای با طبع گرم یا سرد می‌تواند بر جنسیت فرزند تاثیرگذار باشد و در حالی مصرف بیش از حد یا محدود برخی از مواد غذایی توصیه می‌شود که گاهاً تبعات زیادی را برای خود و فرزندشان به همراه دارد.

باب شدن برخی از مراسم‌های جدید و تجملاتی مانند جشن‌های تعیین جنسیت فرزندان نیز به تشدید این دغدغه‌ها دامن زده است.

در همین رابطه پروفسور «عباس افلاطونیان» موسس بزرگترین مرکز ناباروری خاورمیانه در یزد اقدام به تعیین جنسیت فرزندان از سوی زوجین را امری اشتباه می‌داند و اظهار می‌کند: انجام این قبیل اقدامات برای زوجین ‌توسط پزشکان نیز امری کاملاً اشتباه و غیراخلاقی است.

وی با بیان این که مرکز ناباروری یزد نسبت به این مسئله به هیچ وجه اقدام نمی‌کند، می‌گوید: نکاتی که گاهاً برخی پزشکان برای زوجین تجویز و توصیه می‌کنند در واقع نوعی فریب‌کاری است و امکان تحقق ادعاهای آنها یک تا دو درصد است.

این متخصص زنان و زایمان با تاکید بر این که باید فرهنگ عمومی جامعه ارتقا یابد، عنوان می‌کند: باید فرهنگ جامعه و پذیرش فرزند در هر جنسیتی ارتقا یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها