یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌: ترکیب زعفران و گلاب یکی از ترکیات سنتی و مفید است که به جوانسازی پوست کمک می‌کند.
کد خبر: ۱۲۲۵۴۸۸

شربتی شگفت انگیز که نشاط را به شما باز می‌گرداند

به گزارش جام جم آنلاین، حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران؛ درباره خواص شربت زعفران و گلاب اظهار کرد: شربت زعفران و گلاب یکی از ترکیات سنتی و مفید است که از گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ این شربت نشاط‌‌ آور است و به افرادی که مبتلا به اضطراب، استرس، افسردگی و دلشوره هستند بسیار کمک می‌‌کند؛ این شربت خاصیت اشتها آوری دارد و به افراد مختلف، به خصوص کودکان کمک می‌کند.

او بیان کرد: شربت زعفران و گلاب معده و سیستم گوارش را بهبود بخشیده و نفخ معده را برطرف کند؛ این شربت برای مبتلایان به آسم و قند، فشار و چربی خون مفید است و علاوه بر خون‌سازی می‌تواند باعث تقویت عمومی بدن و قلب شود.

عظمایی گفت: شربت زعفران و گلاب حافظه را تقویت می‌کند و برای مبتلایان به آلزایمر و پارکینسون هم بسیار مفید است؛ این شربت به رفع سردردها، تنش‌های عصبی، بی‌خوابی و اضطراب بسیار کمک می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به فواید این شربت برای جلوگیری از پیری گفت: توجه داشته باشید که زنان باردار نباید از شربت زعفران و گلاب استفاده کنند؛ استفاده از ترکیب گلاب و زعفران ممکن است به مادر و جنین آسیب برساند.

او تصریح کرد: شربت زعفران و گلاب علاوه بر اثرات مناسبی که بر حفظ سلامتی دارد؛ مجاری ادراری را پاکسازی کرده و پوست و مو را تقویت می‌کند.

عظمایی بیان کرد: برای تهیه این شربت به نصف قاشق غذاخوری زعفران، یک لیوان گلاب، یک لیوان عرق بیدمشک نیم لیتر آب و پنج تا ۶ قاشق غذاخوری عسل احتیاج دارید؛ کافی است آب را داخل پارچ بریزید و گلاب و عرق بیدمشک را به آن اضافه کنید؛ سپس عسل را داخل کمی آب جوش ولرم حل کنید، سپس زعفران را به آن اضافه کنید.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: محلول عسل، آب و زعفران را به محلول عریقیجات اضافه کنید، به شربت زعفران و گلاب چند تکه یخ اضافه و آن را جرعه‌جرعه میل کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک هل و گلاب

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها