• 0 0
  • 0

درد مفاصل را با این مواد غذایی به راحتی حذف کنید

یکشنبه 2 تیر 1398 ساعت 18:54
درد مفاصل ممکن است به علت آسیب‌های ورزشی باشد یا به طور معمول ممکن است مربوط به آرتریت باشد.

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، درد مفاصل ممکن است به علت آسیب‌های ورزشی باشد یا به طور معمول ممکن است مربوط به آرتریت باشد. اگر از درد استخوان یا درد مفاصل رنج می‌برید، می‌دانید که می‌تواند در زندگی روزمره آزار دهنده باشد.

اگر چه رژیم دقیق برای درمان آن اثبات نشده است، مطالعات نشان داده اند که غذا‌ها و ادویه جات خاص می‌تواند به بیماران کمک کند - مانند دارو‌های طبیعی کار کنند. در ادامه به شما تعدادی مواد غذایی معرفی می‌کنیم که می‌تواند درد و التهاب را تسکین دهد، استخوان‌ها را تقویت می‌کند، و به طور کلی زندگی روزمره را بهبود می‌بخشد. بدن ما برای تقویت سیستم ایمنی به ویتامین c نیاز دارد.

۱. میوه‌ها

به طور کلی میوه‌ها حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌هایی هستند که بدن ما به آن‌ها نیاز دارد.

انگور:جدا از نظر عطر و طعم آن، انگور دارای یک ترکیب گیاهی که پروانتوسیانیدین نامیده می‌شود، التهاب و درد مفاصل را کاهش می‌دهد.

مرکبات: بدن ما برای تقویت سیستم ایمنی به ویتامین c نیاز دارد. پرتقال، گریپ فروت و دیگر میوه‌های مرکبات دارای ویتامین C بالا هستند که به جلوگیری از آرتریت التهابی و درد مفصلی کمک می‌کند.

گیلاس: گیلاس و آلبالو نتایج خوبی در افراد مبتلا به آرتروز دارد. مطالعه‌ای در زنان مبتلا به این بیماری نشان داد که پس از مصرف ۳ هفته، آب گیلاس، نشانه‌های التهاب کاهش یافته و بخشی از درد آن‌ها نیز از بین می‌رود.کلم بروکلی حاوی سولفورفان است که به کاهش درد در مفصل کمک می‌کند

۲. سبزیجات

والدین ما همیشه می‌گفتند: "همیشه سبزیجات خود را بخورید" و آن‌ها درست بوده. سبزیجات واقعا برای سلامتی ما خوب است.

اسفناج: اسفناج دارای آنتی اکسیدان زیادی است. یکی از ترکیبات آن، کامپرلو است که اثبات شده است که التهاب، درد و کاهش پیشرفت آرتروز را کاهش می‌دهد.

بروکلی: کلم بروکلی حاوی سولفورفان است که به کاهش درد در مفصل کمک می‌کند و باعث کاهش علائم آرتریت روماتوئید می‌شود.

سویا: سویا نیز سودمند هست. آن‌ها دارای چربی کم و غنی پروتئین و فیبر هستند و حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ هستند که به درد مفاصل التهابی کمک می‌کنند.

لوبیای قرمز: لوبیای قرمز نیز غنی از فیبر هستند. آن‌ها همچنین دارای پروتئین، اسید فولیک، آهن، منیزیم و پتاسیم هستند که همه آن‌ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. زنجبیل در افراد مبتلا به درد شدید مفصل زانو مفید است.

۳. ادویه‌ها

صرفنظر از دادن طعم اضافی به غذا‌های ما، ادویه‌ها خواص زیادی دارند. برای استفاده از خواص بیشتر آنها، بهتر است آن‌ها را در آب و نوشیدنی گرم یا سرد بریزید.

زعفران یا زردچوبه: این‌ها به عنوان عوامل ضد التهابی عمل می‌کنند و به کاهش علائم آرتروز کمک می‌کنند. مطالعات نشان داده اند که کروکین که یکی از ترکیبات اصلی زعفران است دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدان و ضد انعقادی است و در افراد مبتلا به درد مفاصل مؤثر است.

زنجبیل: مطالعه نشان می‌دهد که زنجبیل در افراد مبتلا به درد شدید مفصل زانو مفید است که ۶۳ ٪ از بیماران پس از استفاده از آن به مدت طولانی از درد خلاص می‌شوند.

سیر: سیر اثرات معجزه آسایی دارد. براساس مطالعات انجام شده، علاوه بر کاهش فشار خون و کمک به بیماری قلبی، سیر دارای خواص ضد التهابی قوی است و خطر ابتلا به استئوآرتریت و علائم دردناک آن را کاهش می‌دهد.

چای سبز: چای سبز عمدتا به خاطر ویژگی‌های آنتی اکسیدانی و افزایش سوخت و ساز بدن شناخته شده است. علاوه بر این، حاوی ترکیبی به نام پلی فنول است که ضد التهابی است و به کاهش درد کمک می‌کند. مطالعه دیگری نشان داده است که epigallocatechin-۳-gallate، که همچنین در چای سبز موجود است، آسیب مفصلی در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید را متوقف می‌کند.محصولات لبنی کم چربی برای تقویت استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی مفید هستند

۴. سایر غذا‌ها

غذا‌هایی که در تسکین درد مشترک کمک می‌کنند، محدود به میوه ها، سبزیجات و ادویه جات نیست.

ماهی و روغن ماهی: انواع ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون، ماهی تن و ماهی قزل آلا و روغن ماهی دارای اسید‌های چرب امگا ۳ هستند که برای مبارزه با التهاب اثبات شده اند و بلافاصله درد مفاصل را کاهش می‌دهند. مقدار بالایی از ویتامین D نیز در کاهش علائم آرتریت و بیماری‌های مشابه کمک می‌کند.

محصولات لبنی کم چربی: محصولاتی مانند ماست، شیر و پنیر غنی از کلسیم و ویتامین D هستند که هر دو برای تقویت استخوان‌ها و تقویت سیستم ایمنی مفید هستند. آن‌ها علاوه بر رژیم غذایی متعادل و همچنین کمک به کاهش درد از پوکی استخوان و استئوآرتریت کمک می‌کنند.

گردو، پسته و بادام: همه آجیل‌ها مغذی هستند، اما گردو، پسته‌ها و بادام حاوی مقادیر بسیار بالایی از کلسیم، منیزیم، ویتامین E، پروتئین و آلفا لینولنیک است که باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود. به طور خاص، اسید‌های چرب امگا ۳ در گردو بالا است که به کاهش آرتروز و درد آرتریت روماتوئید کمک می‌کند.

به اشتراک گذاری
کد خبر : 3790421302731479689
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی: