روزه اولی‌ها بیش از دیگران در معرض خطر ابتلا به اختلالات گوارشی قرار دارند، پس باید بیشتر مراقب تغذیه آن‌ها باشیم.
کد خبر: ۱۲۰۴۸۲۷
روش‌های خانگی برای رفع خشکی پوست اطراف دهان / قندخون را با میوه‌ای خوشرنگ کنترل کنید

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

میوه‌ای خوش طعم برای کاهش وزن

گیلاس شیرین شاخص گلیسمی بسیار پایینی دارد (شاخص گلیسمی این میوه حدود ۲۲ است). این مقدار حتی از شاخص گلیسمی زردآلو (۵۷)، انگور (۴۶)، بلوبری (۴۰) یا آل و (۳۹) پایین‌تر است و همین امر موجب می‌شود گیلاس یک میان وعده مغذی برای افراد دیابتی باشد همچنین خوردن گیلاس به آب شدن چربی‌های شکمی کمک می‌کند.

اگر خواب شبانه راحتی ندارید آب گیلاس می‌تواند بهترین درمان برای شما باشد. بهتر است آب گیلاس را حدود ۳۰ دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب و ۳۰ دقیقه قبل از وعده غذایی عصر بنوشید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که این میوه خوشمزه را به صورت منظم مصرف می‌کنند سطح ملاتونین بالایی خواهند داشت و همین امر به بهبود چرخه خواب و داشتن خوابی راحت کمک می‌کند.

تاثیر گردو در حفظ سلامت قلب

بررسی‌های اخیر دانشمندان درباره نوع چربی‌های موجود در غذا و اثرات مصرف آن نشان می‌دهد که هر چه مقدار چربی‌های گیاهی و گردو جایگزین چربی‌های اشباعی که به صورت معمول مصرف می‌کنیم، شود؛ مقدار متوسط فشار خون کاهش پیدا می‌کند.

محققان حدود ۴۵ فرد دارای اضافه وزن و چاق را در این بررسی تحت نظر گرفتند و در پایان مشخص شد مصرف روغن‌های گیاهی و گردو تاثیر چشم گیری بر حفظ سلامت قلب و عروق آنها داشته است.

بهترین غذا‌ها برای وعده سحر و افطار

روزه اولی‌ها در هنگام سحر باید از نوشیدن زیاد چای اجتناب کنند چرا که این عمل باعث دفع زیاد نمک‌های معدنی بدن می‌شود و فرد را دچار اختلال در دستگاه گوارشی خواهد کرد؛ همچنین نوجوانان باید در نظر داشته باشند که در فاصله افطار تا سحر زیاد پرخوری نکنند و تنها از موادی که برای رشد آن‌ها لازم است، استفاده کنند.

بهتر است افراد با نوشیدن مایعات گرم مثل شیر و یا آب افطار کنند تا معده آمادگی پذیرش غذا را داشته باشد و در وعده سحر تا حد امکان از مصرف غذا‌های پرچرب، تند و شور خودداری کنند.

خواص شگفت انگیز این نوشیدنی خوش طعم

نوشیدن چای ترش فواید بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش هر دو نوع فشارخون سیستولیک و دیاستولیک اشاره کرد؛ مطالعات انجام شده نشان می‌دهند نوشیدن چای ترش موجب پایین آمدن فشارخون سیستولیک تا ۷.۵۸ mmHg و فشارخون دیاستولیک تا ۳.۵۳ mmHg می‌شود.

خواص آنتی اکسیدانی این گیاه دارویی به حفاظت بدن از عفونت باکتریایی کمک می‌کند، برخی مطالعات نشان داده اند که افراد دارای اضافه وزن بعد از ۱۲ هفته مصرف عصاره چای ترش، شاهد کاهش وزن و چربی بدن بوده‌اند؛ این گیاه دارویی حاوی پلی فنول، ترکیبات معروف ضدسرطانی است.

راهکار‌های رهایی ار خشکی اطراف دهان

خشکی پوست اطراف دهان می تواند به دلایل مختلفی از جمله درماتیت پریورال، کم آبی بدن و آلرژی‌ها ایجاد شود. این شرایط معمولا جدی و خطرناک نیست و درمان‌های خانگی می‌توانند به بهبود آن کمک کنند.

به توصیه متخصصان مرطوب کردن پوست با استفاده از لوسیون‌ها و روغن‌ها می‌تواند اغلب به کاهش خشکی پوست اطراف دهان کمک کند.

همچنین پرهیز از عوامل محرک بالقوه مانند کرم‌های استروئیدی و فلوراید خمیردندان ایده خوبی برای درمان خشکی پوست اطراف دهان است؛ اگر خشکی پوست پایدار باشد، فرد می‌تواند اغلب با درمان عامل زمینه‌ای به بهبود این شرایط کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها