شناسایی روش‌های مختلف برای توقف رشد و تکثیر سلول‌های سرطان چشم بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۱۱۹۹۰۶۴
گیاهی که سرطان چشم را فیتیله‌ پیچ می‌کند!

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، بر اساس گزارش انجمن سرطان آمریکا، نرخ بقا در بیماران مبتلا به سرطان چشم بسیار بالاست، ولی در صورت متاستاز سرطان این نرخ به شدت کاهش می‌یابد، به همین دلیل شناسایی روش‌های مختلف برای توقف رشد و تکثیر سلول‌های سرطان چشم بسیار حائز اهمیت است.

مطالعات محققان آلمانی نشان می‌دهد ترکیبات موجود در گیاه کورال‌ بری (coralberry) نقش مهمی در جلوگیری از پیشرفت تومور چشم دارد.

سرچشمه این گیاه در کشور کره جنوبی است و بیشتر جنبه تزئینی دارد. برگ‌های این گیاه حاوی باکتری‌هایی به نام FR900359 یا به اختصار FR است که مانند یک حشره‌کش طبیعی عمل می‌کنند.

ترکیب FR از گیاه در مقابل حشرات مختلف محافظت می‌کند و تحقیقات قبلی نشان می‌دهد در درمان آسم بسیار موثرتر از داروهای شیمیایی است.

مطالعات جدید بیانگر این واقعیت است که ترکیبات موجود در این گیاه قادر به مهار پروتئین‌هایی به نام Gq در سلول هستند. این پروتئین‌ها عملکردی مانند مرکز کنترل اضطراری دارند و زمانی که توسط یک سیگنال فعال می‌شوند، می‌توانند سوخت و ساز سلول را فعال یا غیر فعال کنند. این حالت برای زمان کوتاهی اتفاق می‌افتد و سلول به حالت عادی خود باز می‌گردد.

در نوعی از سرطان چشم، دو پروتئین Gq دائما فعال هستند و همین امر سبب می شود مدام تقسیم شوند. مطالعات جدید نشان می‌دهد ترکیب FR موجود در کورال‌بری می‌تواند تقسیم پروتئین‌های Gq را متوقف کند.

از طرفی این ترکیب فقط روی سلول‌های تومور تاثیر دارد و بر عملکرد سلول‌های دیگر بی‌تاثیر است. این دستاورد می‌تواند منجر به روش‌های درمانی موثری برای سرطان چشم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها