فعالیت‌های ورزشی منظم با شدت تمرین متوسط سبب کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۸۳۸۵
پیاده‌روی چه تاثیری در فشار خون دارد؟

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، یک متخصص پزشکی ورزشی گفت: در کسانی که مبتلا به بیماری فشار خون هستند، انجام فعالیت‌های ورزشی منظم با شدت تمرین متوسط تأثیر زیادی در پایین آوردن فشار خون در مقایسه با ورزش با میزان شدت بالا دارد. کاهش فشار خون ناشی از ورزش معمولاً طی ۴ تا ۵ هفته حاصل و تا زمانی که فعالیت ورزشی ادامه دارد، حفظ می‌شود.

وی گفت: با ورزش منظم افراد مبتلا به فشار خون دیگر نیازی به استفاده از داروهای پایین آورنده فشار خون ندارند. البته کسانی که در حالت استراحت نیز دارای فشار خون بالا هستند نباید قبل از دارو درمانی اقدام به انجام ورزش کنند.

این متخصص پزشکی ورزشی تصریح کرد: ورزش هوازی همانند پیاده‌روی تند با تعداد جلسات ۳ تا ۴ بار در هفته به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه که شدت آن صد ضربان در دقیقه باشد، مناسب‌ترین ورزش برای افراد مبتلا به فشار خون است. فشار خون بالا ممکن است با تمرینات قدرتی (مثل پارو کردن برف) تشدید گردد. بنابراین برای افراد مبتلا به فشار خون بالا تمرینات با وزنه عموماً توصیه نمی‌شود، مگر در صورتی که دفعات تکرار بالا و مقدار وزنه کم باشد. البته تمرین با وزنه باید با رعایت احتیاط خاص توأم باشد تا از حبس کردن نفس در حین بالا بردن وزنه و در دست گرفتن طولانی وزنه اجتناب به عمل آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها