رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ضمن هشدار در مورد استفاده از مواد محترقه دست‌ساز، گفت: برای قطع عضو و سوختگی‌هایی با درجه شدید نمی‌توان کار ترمیمی زیادی انجام داد.
کد خبر: ۱۱۹۷۱۱۰
قطع عضو و کوری از عوارض حوادث چهارشنبه آخر سال

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، علی بیژنی، در ارتباط با حوادث چهارشنبه آخر سال و تأثیرات آن بر سلامت جسمانی افراد، اظهار داشت: متأسفانه امروزه اکثر موادی که در این شب توسط جوانان و نوجوانان استفاده می‌شوند از نوع دست ساز بوده که به دلیل تهیه نادرست و مشخص نبودن دقیق میزان ترکیبات، حالت انفجاری بیشتری دارد.

وی گفت: قطع انگشت، آسیب به بینی و صورت، کوری چشم از جمله عوارض ناشی ازاین انفجار بوده، بنابراین خانواده‌ها باید حتی‌المقدور این مواد محترقه را از مراکز قابل اطمینان خریداری کنند و یا به طورکلی دور آن را خط بکشند، چرا که آسیب ناشی از این مواد یک عمر حسرت برای فرد و خانواده‌اش به همراه دارد.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: انفجار ناشی از این مواد سبب قطع انگشت یا کل دست شده و به دلیل اینکه کل نسج و استخوان از بین رفته، دیگر قابل ترمیم نبوده و نقص عضو تا پایان عمر گریبانگیر فرد خواهد بود.

بیژنی با اشاره به اینکه سوختگی ناشی از انفجار مواد محترقه می‌تواند درجات مختلفی داشته باشد، گفت: برای قطع عضو و سوختگی‌هایی با درجه شدید نمی‌توان هیچ کار ترمیمی انجام داد و فرد تا پایان عمر با این آسیب‌ها همراه می‌شود.

وی تصریح کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که در این ایام بیشتر مراقب فرزندان خود باشند چرا که انفجار ناشی از مواد محترقه، علاوه بر آسیب و مصدومیت فرد سبب مرگ آن خواهد شد.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران خاطرنشان کرد: بهتر است خانواده‌ها برای برگزاری این ایام، یا به محل‌هایی ایمن رفته و کنترل مناسبی بر روی فرزندان خود و تخلیه هیجانات آنها داشته باشند، چرا که در غیر این صورت علاوه بر تلخ شدن نوروز بر آنها و احتمال عفونی شدن زخم‌هایشان، برخی عوارض تا پایان عمر گریبانگیر آنها خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها