در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا

ایران سومین کشور در مهار «تراخم» شد

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد:

موفقیت ایران در مهار بیماری تراخم

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به برنامه سازمان بهداشت جهانی برای کنترل تراخم تا سال ۲۰۲۰، گفت: خوشبختانه ایران توانسته زودتر از برنامه هدف این سازمان موفق به مهار این بیماری عفونی چشمی شود.
کد خبر: ۱۱۹۳۱۱۳
موفقیت ایران در مهار بیماری تراخم

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، علیرضا رئیسی صبح پنجشنبه در یازدهمین جشنواره علوم بینایی که در بیمارستان فارابی برگزار شد، اظهارداشت: هر دستاوردی که در حوزه سلامت کشور شاهد آن هستیم، ناشی از شبکه بهداشتی است که آن را اجرا کرده ایم.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۸ هزار خانه بهداشت در کشور، ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز جامع سلامت و ۵ هزار پایگاه سلامت مشغول ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم در سراسر کشور هستند.

معاون وزیر بهداشت همچنین از فعالیت بیش از ۳۰ هزار بهرورز برای ارائه خدمات ادغام یافته در حوزه سلامت خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از ۹۷ درصد مردم کشور به آب سالم دسترسی دارند که این از ثمرات شبکه بهداشتی کشور است.

وی در ادامه به بیماری تراخم که نوعی عفونت چشمی است اشاره کرد و افزود: این بیماری در ۴۴ کشور دنیا وجود داشته و بیش از ۳۰۰ میلیون نفر گرفتار آن هستند.

رئیسی با اعلام این مطلب که تاکنون ۸ کشور موفق شده اند گواهی مهار این بیماری را دریافت کنند، اظهارداشت: سه کشور آن در منطقه آفریقا و آسیا قرار دارند که شامل عمان، مراکش و جمهوری اسلامی ایران است و این افتخار بزرگی است که حاصل سال ها تلاش در شبکه بهداشت کشور بوده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هم اکنون کشورهایی همچون سودان، سومالی، پاکستان و مصر درگیر تراخم هستند، تأکید کرد: در برخی از کشورها همچون افغانستان نیز هنوز سازمان بهداشت جهانی برای مهار این بیماری برنامه ای ندارد.

رئیسی با اشاره به برنامه سازمان بهداشت جهانی برای کنترل تراخم تا سال ۲۰۲۰ افزود: پیش بینی می شود سازمان بهداشت جهانی بتواند به ۸۰ درصد اهداف کنترل این بیماری در دنیا دست یابد، در حالی که ما سال ها قبل توانسته ایم این بیماری را کنترل و مهار کنیم و این نشان از قدرت شبکه بهداشت و نظام سلامت ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها