یک متخصص طب سنتی گفت: برای تقویت سیستم ایمنی بدن باید بدن را قبل از حمام کردن با روغن‌های مفید و طبیعی چرب کنیم.
کد خبر: ۱۱۸۳۰۴۲
نسخه طب سنتی برای بهبود سیستم ایمنی بدن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر مینایی متخصص طب سنتی درباره راه‌های بهبود سیستم ایمنی و سلامت گفت: برای آنکه بتوانیم دستگاه ایمنی بدن را تقویت کنیم باید قبل از استحمام بدن خود را تا اندازه‌ای که دستمان توان داشته باشد، با روغن‌هایی مثل روغن وازلین چرب کنیم.

وی ادامه داد: جوان‌ها بهتر است از روغن‌هایی مثل روغن خنک، روغن بنفشه و یا روغن ملطف استفاده کنند؛ بعد از ماساژ از روشور یا همان سفید آب استفاده کنید و سپس با آب گرم بدنتان را شستشو دهید.

این متخصص طب سنتی گفت: افراد میانسال یا پیر هم می‌توانند از روغن‌های گرم مثل روغن آزبونه و روغن‌هایی که از ترکیباتی مثل نعنا تشکیل شده باشد، استفاده کنند.

روغن‌مالی بدن عامل افزایش جریان خون زیر جلدی

مینایی افزود: در مجموع استفاده از روغن‌های گرم مثل روغن آزبونه، روغن امرسی و روغن‌هایی که بر پایه روغن‌های زیتونی که در مناطق گرم و خشک رشد کرده باشند و فرایند عمل روغن مالی باعث می‌شود که جریان خون زیر جلدی افزایش پیدا کند؛ همچنین باعث می‌شود اندوتلیال‌های دیواره مویرگ‌های خونی، برای ترشح ماده‌ای به نام اندوتلین تحریک شود؛ این ماده می‌تواند در فعال کردن اعضای لنفاوی که بدن را در برابر عوامل آزاررسان محافظت می‌کنند، فعال کند؛ روغن‌های نام برده از داروخانه‌های درمانگاه‌های طب سنتی قابل تهیه است.

غذاهایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

وی تصریح کرد: یکی از بیماری‌های شایع در فصل زمستان، سرماخوردگی است که گاهی مضمن می‌شود و به استخوان درد، سرفه و زکام منتهی می‌شود؛ استفاده از غذاهایی مانند حلیم که با بلغور گندم و استخوان تهیه شده باشد، می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن ما تاثیر گذار باشد؛ استفاده از فرنی تهیه شده از آرد برنج عنبربو که یک نوع برنج از جنوب ایران است هم در فعال کردن سیستم ایمنی بدن افرود نقش دارد.

این متخصص طب سنتی گفت: استفاده از برنج عنبر بو بر خون سازی بدن تاثیر گذار است؛ استفاده از فرنی شیربرنج و سوپ جویی که با بلغور جوی دوسر پخته شده باشد در مهار درد استخوانی موثر است.

مینایی اظهار کرد: یکی از دمنوش‌های مفید و در دسترس برای استفاده دمنوش نعناع است؛ برای تهیه آن یک یا دو قاشق نعنا را در یک لیوان آب بریزید و روی آن را با آب جوش پر کنید؛ پس از ۵ دقیقه آن را با نبات مصرف کنید.

وی یادآوری کرد: دمنوش نعنا در فصل زمستان و برای افرادی که دچار استخوان درد یا اختلالات گوارشی شده‌اند مفید است؛ به خصوص اگر نیم ساعت قبل از غذا میل کنید می‌تواند اثر بخشی خوبی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها