محققان مرکز تحقیقات پزشکی هسته ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تولید داروی لوتیشیوم و استفاده از آن در درمان تومورهای سرطانی از جمله پروستات شدند.
کد خبر: ۱۱۸۰۰۸۶
تولید داروی جدید مقابله با تومور های سرطانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر اظهارکرد: داروی لوتیشیوم تششع کننده اشعه بتا است و با توجه به خصوصیات مناسبی که این دارو دارد امروزه در درمان تومورهای مختلف از آن استفاده می شود.

کامران آریانا افزود: در حال حاضر از این دارو دردرمان تومورهای نوراندکرین گرید پایین و سرطان پروستات مقاوم به درمان استفاده شده و در زمان استفاده از لوتیشیوم دارو همانند هورمون ها عمل کرده و با ورود به داخل سلول به گیرنده های تومورال متصل شده و سلول را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: این دارو از آبان سال ۹۵ برای نخستین مرتبه در خاورمیانه مورد استفاده قرار گرفت و تا کنون ۴۲ بیمار با استفاده از این دارو تحت درمان قرار گرفته اند و نتایج این دارو موجب افزایش طول عمر بیماران، افزایش کیفیت زندگی و در بسیاری از بیماران پسرفت بیماری شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص قیمت این دارو گفت: در کشورهای اروپایی هر دوره درمان حدود ۱۰ هزار یورو هزینه دارد و استفاده از این روش درمانی در کشور برای بیماران ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان تمام می شود که بر اساس برنامه ریزی طی چند ماه آینده تولید انبوه این دارو آغاز شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها