مجری طرح دستگاه درمان سریع تنبلی چشم از یکی از مجموعه های مراکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دستگاه درمان سریع تنبلی چشم (CAM)با تلاش محققان ساخته و در حد محدود وارد بازار کشور شده است.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۹۹
تولید دستگاه درمان سریع تنبلی چشم در کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی زارع بیدکی کاهش دوره درمان بیماری تنبلی چشم، افزایش کارایی و درمان بیماران در سنین بالاتر از هفت سالگی را از مهمترین مزایای این دستگاه برشمرد.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه با فرمت های ساخته شده مشابه خارجی ندارد، بیان داشت: این دستگاه برای اولین بار در ایران و خاورمیانه ساخته شده و به طور محدود در اختیار همکاران اپتومتریست قرار گرفته است .
زارغ بیدکی درمان انحراف چشم و قابلیت به تاخیر انداختن پیر چشمی را از دیگر کارکردهای دستگاه جدید علاوه بر درمان تنبلی چشم ذکر کرد.
وی ادامه داد که در حال حاضر درمان تنبلی چشم تا سنین 6 تا 7 سالگی انجام می شود، اما با استفاده از این دستگاه تقریبا محدودیت سنی برداشته می شود و حتی فرد 50 ساله هم امکان درمان این بیماری را دارند.
مدرس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه دوره درمان فعلی تنبلی چشم بین یک تا 2 سال طول می کشد، گفت: هرچند درمان تنبلی چشم به نوع و عمق بیماری مرتبط است اما دوره درمان بیماری با این دستگاه به طور متوسط 10 تا 17 جلسه 20 دقیقه ای می باشد.
به گفته این اپتومتریست، تنبلی چشم یکی از مشکلات کودکان است که معمولا این افراد به دلیل طولانی بودن دوره درمان، به این موضوع تمکین نمی کنند.
زارع به طرح پیشگیری از تنبلی چشم از سوی سازمان بهزیستی در کشور اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح سبب شده تا شیوع بیماری از 2 درصد در کودکان به 2 دهم درصد برسد.
وی ادامه داد: کودکانی که قبلا مبتلا به این بیماری شدند یا افراد بالاتر از 10 تا 12 سال با روش های موجود درمان نمی شوند و باید با بیماری خود کنار بیایند اما با این دستگاه این افراد هم می توانند درمان شوند.
زارع همچنین به اجرای برنامه درمان تنبلی چشم ( آمبلیوتراپی) در کشور اشاره کرد و گفت: این برنامه شامل مجموعه اعمال مانند بستن چشم، ریختن قطر، دادن عینک دگرگون شده برای درمان تنبلی چشم می باشد و اجرای این طرح سبب کاهش تنبلی چشم در کشور شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها