ایرج فاضل رییس سابق سازمان‌ نظام پزشکی گفت: معتقدم کشورمان می تواند ده برابر بیشتر از این پیشرفت کند.
کد خبر: ۱۱۷۹۲۷۳
کشور می تواند ده برابر بیشتر پیشرفت کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ایرج فاضل رئیس سابق سازمان نظام پزشکی افزود: کشور می تواند ده برابر بیشتر پیشرفت کندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر ایرج فاضل در مراسم تجلیل از چهار دهه از خدماتش وی که امروز با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سالن ابن سینای علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد افزود: من هم با مشکلات کشور آشنا هستم و به دلیل آن 9 برابر پیشرفتی که می توانستیم داشته باشیم و اکنون نداریم طلبکارم اما معتقدم جوانان باید به کشور بازگردند و برای پیشرفت آن بکوشند.

وی با بیان اینکه نیمی از عمرم را تحصیل کرده ام و نیمی دیگر را همراه با تحصیل خدمت کرده ام افزود: وقتی به 80 سال عمر خود می نگرم هر چند سربلند نیستم، خجالت زده هم نیستم.

فاضل با ابراز نگرانی از اینکه جوانان بیشتر در فکر مهاجرت به خارج از کشور هستند گفت: در زمانی که مشغول به تحصیل در آمریکا بودم دلم برای یک لحظه قدم زدن در کوچه پس کوچه های تهران تنگ شده بود و دیگر نتوانستم آنجا بمانم و به کشور بازگشتم و بعد از آن خانواده هم نیز آمد.

دکتر فاضل افزود: امیدوارم شرایط به گونه ای شود که جوانان تمایل به بازگشت به کشور را داشته باشند.

وی با یادآوری خاطره آغاز پیوند عضو در کشور گفت: در زمان جنگ که این عمل را لوکس و تشریفاتی می دانستند به سبب تحریم دارو و نبود تجهیزات دیالیز که در آن زمان همگی از خارج خریداری می شد بیماران جان خود را از دست می دادند.

دکتر فاضل ادامه داد: با تلاش جمعی از پزشکان چندین عمل پیوند کلیه در تهران انجام شد و با همکاری دکتر رضا ملک زاده در شیراز پیوند کبد نیز آغاز شد که اکنون سرآمد پیوند عضو در منطقه هستیم.

همچنین در این مراسم لوح های تقدیر و هدایایی توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ،انجمن اهدای عضو، هلال احمر، نظام پزشکی تهران و تعدادی از چهره های ماندگار و دوست داران به دکتر ایرج فاضل اهدا شد و همگی در کنار وی و وزیر بهداشت عکس یادگاری گرفتند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها