• 0 0
  • 0

پرهیز از بی خوابی با حذف مصرف برخی نوشیدنی ها

دوشنبه 12 آذر 1397 ساعت 09:06
به گفته محققان، می توان با اجتناب از مصرف برخی نوشیدنی ها با بی خوابی مقابله کرد.

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، بنیاد ملی خواب آمریکا به منظور پرهیز از بیخوابی حذف برخی نوشیدنی ها را از رژیم غذایی توصیه می کند:

کافئین: یک فنجان قهوه می تواند بلافاصله بعد از ۱۵ دقیقه نوشیدن تاثیری محرک ایجاد کند و می تواند در حدود شش ساعت بعد بر الگوی خواب شما تاثیر گذارد. از اینرو توقع نداشته باشید با نوشیدن قهوه ساعت ۴ بعدازظهر، ساعت ۹ شب خواب تان ببرد.

الکل: مصرف الکل موجب ایجاد حس خواب آلودگی می شود و با تاثیر بر مواد شیمیایی بدن، ریتم خواب را برهم می زند.

نوشابه گازدار: کربنات سدیم می تواند موجب نفخ و فشار معده شده و در نهایت سوزش دل ایجاد شود. این نوشیدنی ها موجب بیدار ماندن شما در طول شب می شود.

به اشتراک گذاری
کد خبر : 3541341570385541385
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته