مروری بر پیشگیری، تشخیص و درمان شایع‌ترین بیماری سخت زنانه

مهار سرطان سینه در 4 گام

دبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به ۵ آزمایش ضروری که زنان باید انجام دهند، گفت: از هر۱۲ زن ایرانی یک نفر مبتلا به سرطان سینه می‌شود و این در حالی بوده که این سرطان تا حدود زیادی قابل پیشگیری است.
کد خبر: ۱۱۷۵۸۲۸
۵ آزمایش ضروری که زنان باید انجام دهند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین فودازی در گفتگو با فارس در ارتباط با سرطان سینه در زنان اظهارداشت: از هر۱۲زن ایرانی ۱ نفر مبتلا به سرطان سینه می‌شود و این در حالی بوده که این سرطان تا حدود زیادی قابل پیشگیری است.

وی بیان داشت: افرادی که سابقه فامیلی ابتلا به سرطان سینه دارند باید نسبت به غربالگری این سرطان در خود بیشتر حساس باشند و نسبت به انجام سونوگرافی و ماموگرافی اقدام کنند. همچنین باید از مشورت های پزشک خود در این زمینه غافل نشوند.

دبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی با تاکید بر اینکه زنان لمس هر توده و تغییر شکل غیر عادی و ترشح را باید جدی گرفته و در اسرع وقت برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنند، گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان مشخص شده احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنانی که سحرخیزتر هستند، نسبت به کسانی که تا دیر وقت بیدار می‌مانند، تا ۴۰درصد کمتر است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی محققان تا سال ۱۴۱۰ آمار ابتلا به سرطان سینه ۲برابر می‌شود، عنوان کرد: تغذیه نامناسب، چاقی، دیر ازدواج کردن و دیر بچه دار شدن از جمله دلایل ابتلای زنان به سرطان سینه است بنابراین با مصرف مواد غذایی سالم و ورزش و تحرک و سایر عوامل می توان تا حدود زیادی از ابتلا به سرطان سینه پیشگیری کرد.

دبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی در مورد 5 آزمایش ضروری برای زنان خاطرنشان کرد: آزمایشات سنجش تراکم استخوان، تست HPV برای شناسایی بیماری زگیل تناسلی، ماموگرافی جهت تشخیص به موقع سرطان سینه، قندخون برای پیشگیری از دیابت و آزمایش پاپ اسمیر برای بررسی سرطان دهانه رحم برای زنان ضروری است و باید جهت انجام آن اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها