مطالعه جدید نشان می دهد افراد مبتلا به آرتروز زانو نباید از پیاد روی هراس داشته باشند و پیاده روی تند می تواند برایشان مفید باشد.
کد خبر: ۱۱۷۳۷۸۶
تاثیر مثبت پیاده روی تند بر زانوهای افراد آرتروزی

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، طبق برآورد محققان، اگر افراد سالخورده مبتلا به آرتروز زانو فقط ۵ دقیقه بیشتر در روز پیاده روی تند داشته باشند، احتمال جراحی تعویض زانو در آنها تا ۱۶ درصد کاهش می یابد.

«هیرال مستر»، پژوهشگر ارشد از دانشگاه دلاور آمریکا، در این باره می گوید: «پیاده روی سبک- شبیه به "قدم زدن"- ممکن است تاثیر چندانی در این زمینه نداشته باشد.»

تیم تحقیق با بررسی بیش از ۱۸۰۰ فرد مسن مبتلا به آرتروز زانو به این نتیجه رسیدند. به این بیماران ابزار پورتابلی وصل شد که شدت پیاده روی شان را حداقل به مدت ۴ روز پیگیری می کرد.

در طول پنج سال بعد، ۶ درصد از شرکت کنندگان جراحی کامل زانو را انجام دادند.

محققان از داده های مربوط به عادات پیاده روی افراد برای بررسی تاثیرات جایگزین کردن زمان غیر پیاده روی با زمان سپری شده برای پیاده روی با شدت های مختلف استفاده کردند. یافته ها نشان دادند که کاهش فقط ۵ دقیقه از پیاده روی متوسط تا بالا و انجام پیاده روی تند به جای آن با کاهش ۱۶ درصدی احتمال جراحی تعویض زانو مرتبط است.

پیاده روی با شدت متوسط تا بالا در قالب بیش از ۱۰۰ گام در دقیقه تعریف می شود. اما پیاده روی تند موجب افزایش ضربان قلب می شود.

به گفته محققان، بالغ بر ۱۳.۵ درصد مردان و ۱۹ درصد زنان ۴۵ سال به بالا مبتلا به آرتروز زانو می شوند که همین مسئله موجب بروز درد و سایر علائم می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها