دراین مطلب چند راهکار ساده طب سنتی برای درمان "افسردگی پس از زایمان" بررسی شده است.
کد خبر: ۱۱۵۸۹۵۰
چند راهکار ساده طب سنتی برای درمان "افسردگی پس از زایمان"

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، دکتر مهدی فهیمی متخصص طب سنتی گفت: دوره بارداری مصادف است با جاری شدن خون و حرارت به‌سمت رحم، و پر شدن حرارت در نواحی مرکزی بدن و رحم می‌تواند باعث کاهش اشتها و نیز در صورت وجود حرارت بیش از حد در نواحی مرکزی بدن و رحم منتج به تهوع شود که به آن ویار حاملگی گفته می‌شود‌.

این پدیده تا انتهای زمان بارداری با قوت و قدرت ادامه دارد که برای ادامه حیات نوزاد امری لازم است‌ اما اتفاقی که بعد از بارداری و فارغ شدن زنان اتفاق می‌افتد‌، انحراف این بخارات از سمت رحم و ارگانهای شکمی و حرکت این بخارات به‌طرف سر است.

افزایش بخارات در سر برابری می‌کند با کاهش رطوبت در مغز؛ این کاهش رطوبت و خشکی مغز می‌تواند باعث تغییر فرمی به‌سمت شکنندگی در افکار‌، روان‌پریشی‌، خستگی مفرط یا بیزاری از اطرافیان و تمایلات جدی‌تر نامرغوب روحی در فرد شود‌.

در نوع خاصی از وسواس فکری ما با پدیده افسردگی مواجه هستیم؛ از نظر شباهت‌، این نوع افسردگی ابتدا با وسواس فکری آغاز شده و به‌مرور به‌سمت یک افسردگی کامل اما گذرا حرکت می‌کند.

برای درمان افسردگی پس از زایمان، رعایت و اجرای این تدابیر بسیار راهگشا است:

ــ استنشاق عطر گل نسترن

ــ استفاده از دمنوش بادرنجبویه

ــ بخور سرکه و آب به‌تناسب آب 4 و سرکه 1 (وقتی آب به جوش آمد از روی حرارت برداشته و سرکه را افزوده و حوله‌ای روی سر انداخته و بخور دهند)

ــ رفتن به کوه

ــ خواندن با صدای بلند

ــ پرهیز از حضور در محل‌های عزاداری و غم

ــ کمک به بیمار جهت کاهش فشارهای روحی

ــ پرهیز از توجه بیش از حد در زمان افسردگی

همچنین وجود یک پرستار دلسوز و نگهداری نوزاد در این شرایط، بیشترین کمک را به وضعیت روحی مادر می‌کند‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها