رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت گفت: مسافران باید چند نکته بهداشتی مهم را در سفر‌های تابستانی خود در اماکن بین راهی رعایت کنند تا سفری سلامت را پیش رو داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۶۱
توصیه هایی مهم بهداشتی در سفرهای تابستانی

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، محراب آقازاده گفت: لازم است، مسافران چند نکته بهداشتی مهم را در سفر‌های تابستانی خود در اماکن بین راهی رعایت کنند تا سفری سلامت را پیش رو داشته باشند.

وی اظهار کرد: مهمترین مساله در سفرهای تابستانی، توجه به منبع آب مصرفی و بر حذر بودن از مصرف آب‌های غیرمطمئن است.

آقازاده افزود: بهتر است مردم غذا‌هایی را که با خود در طول سفر به همراه دارند، نیم پز نشده باشند و توصیه می‌شود از همان ابتدا غذا را کامل بپزید یا در مقصد اقدام به پخت آن کنید. غذا‌هایی مثل کتلت و کوکو یا تخم مرغ پخته برای سفر مناسب هستند و غذا‌هایی مثل الویه، کباب کوبیده، کالباس، سوسیس و مواد غذایی آبکی مانند انواع خورشت‌ها بسیار حساس و فساد پذیر هستند.

رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت ادامه داد: می‌توان برای حفظ زنجیره سرمایی برای نگهداری مواد غذایی بالقوه خطرناک مانند «مواد غذایی با پایه شیر و لبنیات، تخم مرغ، گوشت ماهی و طیور» از یخچال‌های یونولیتی در طول سفر استفاده کرد.

آقازاده تصریح کرد: در صورت مجبور شدن به تهیه غذا از رستوران‌های بین راهی به بهداشت محیط رستوران، لباس کار کارکنان و نظافت عمومی مکان توجه کنند.

وی افزود: مردم باید به رنگ گوشت کباب کوبیده عرضه شده توجه کرده و در صورتی که به رنگ قرمز بود از مصرف آن به علت پخت نشدن کافی اجتناب کنند.

رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت تصریح کرد: در صورتی که مسافران در سفر خود با مشکل رعایت نکردن نظافت در اماکن عمومی و بین راهی یا سرویس‌های بهداشتی موجود در اماکن متبرکه، پمپ بنزین‌ها یا نمازخانه‌های بین راهی برخورد داشتند، موارد را با سامانه بهداشت ۱۹۰ که به صورت شبانه روزی در خدمت هموطنان است، اعلام کنند تا در اسرع وقت این مساله توسط کارشناسان بهداشت محیط منطقه رسیدگی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها