همزمان با فرارسیدن جام جهانی فوتبال و حساسیت بالای طرفدارن تیم‌ها زنگ خطر آسیب‌دیدگی جسمی و روانی بیش از هر زمان احساس می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۸۹۴
توصیه‌های پزشکی برای دیدن مسابقات جام جهانی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، چیزی به شروع بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ نمانده و شور و هیجان طرفداران فوتبال را فراگرفته است. آن‌ها در انتظار تشویق فوتبالیست‌های تیم موردعلاقه‌شان هستند و برای دیدن هر چه‌بهتر و هیجان‌انگیزتر این بازی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.

می‌توان گفت که جام جهانی همانند یک کارناوالی است که علاقه‌مندان به آن به همراه خانواده‌ها و دوستان خود برای تماشای آن دورهم جمع شده و به تشویق و حمایت تیم‌های موردعلاقه خود می‌پردازند.

تماشای بازی فوتبال به جهت حساسیت و علاقه‌ای که طرفدارانش نسبت به آن دارند، در سلامت بینندگانش تأثیرگذار است. ازآن‌جهت که سلامتی جسم و روح به یکدیگر وابسته هستند، تماشای درست و سالم بازی‌های فوتبال می‌تواند بر سلامت روانی، جسمی و احساسی شما تأثیر بگذارد.

آنتیکا گانگ (Ankita Ghag) متخصص تغذیه بالینی برای سلامت طرفداران فوتبال توصیه‌هایی دارد تا آن‌ها بتوانند در این دوره مسابقات جام جهانی، بهتر و در سلامت کامل‌تری به تماشای بازی‌های تیم موردعلاقه اشان بپردازند.

این متخصص تغذیه بالینی دراین‌باره چنین توضیح می‌دهد: «هر طرفدار فوتبال علاقه‌مند است که تیم محبوبش بازی‌های خود را برده و به مراحل بعد و پایانی صعود کند. در دوره انجام بازی‌های جام جهانی، علاقه‌مندان به فوتبال تحت‌فشار هیجان، نگرانی و اضطراب هستند و این مسائل می‌تواند سلامت آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. به‌طور مثال فردی که دارای فشارخون بالا است به تماشای بازی‌های تیم موردعلاقه‌ای می‌پردازد و در طول انجام بازی‌ها به جهت روند ناامیدکننده تیمش، دچار اضطراب و نگرانی تشدید شده و همین باعث بالا رفتن فشارخون و در صورت ادامه پیدا کردن موجب آسیب‌رسانی به قلب و مغز می‌شود. اگر فردی از ناراحتی قلبی رنج ببرد این هیجان و استرس سبب حمله قلبی خواهد شد. اگر درجه حساسیت این طرفداران زیاد باشد هیجان و اضطراب بیشتری به آن‌ها دست داده و خطر حمله مغزی نیز آن‌ها را تهدید می‌کند. توصیه می‌شود افرادی که تحت نظر پزشک داروهای خاص را مصرف می‌کنند در استفاده از آن‌ها در این دوره حساسیت‌زا دقت کرده و به‌موقع آن‌ها را مصرف کنند.»

او در ادامه توضیحاتش اضافه می‌کند: «یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است تماشاگران فوتبال را تحت تأثیر قرار دهد، گرفتگی عضلات باشد چراکه آن‌ها برای مدت طولانی یکجا نشسته و با تمرکز بالا به تماشای بازی‌ها می‌پردازند. بهتر است افراد هرروز کمی تحرک داشته و به فعالیت‌های ساده ورزشی بپردازند تا از گرفتگی عضلاتشان جلوگیری شود. علاوه بر آن توصیه می‌شود که از مصرف غذاهای بیرون خودداری شود و در زمان تماشای بازی‌ها تنقلات مفید مصرف شود. مصرف غذاهای ناسالم ممکن است موجب مسمومیت غذایی، بالا رفتن اسیدیته معده، اسهال، درد معده، استفراغ و غیره شود. دیگر این‌که افراد عینکی حتماً از عینک خود استفاده کنند تا دچار خستگی، قرمزی و درد چشم نشوند. افراد دیابتی اگر خواهان تماشای بازی‌ها در ورزشگاه هستند باید کفش مناسب پوشیده و حتماً داروهای خود را همراه داشته باشند.»

توصیه می‌شود در زمان تماشای بازی‌های جام جهانی فوتبال از تنقلات سالمی همچون ذرت بوداده، مغزها و آجیل‌های، میوه‌های خشک و دیگر تنقلات سالم و آب به میزان زیاد مصرف شود. بهتر است در هنگام دیدن مسابقات فوتبال جام جهانی از مصرف غذاهای چرب و روغنی، تنقلات تند و ناسالم خودداری کنید تا در این دوره دچار درد و ناراحتی جسمانی نشده و بتوانید از تماشای بازی‌ها لذت ببرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها