یک رژیم غذایی منعطف در مسافرت داشته باشید

لاغری به وقت سفر

احتمالا خاطرتان هست هر هفته قرار شد از پس یک چالش جدید در زمینه رسیدن به کاهش وزن بربیایم.
کد خبر: ۱۱۴۶۵۸۷
لاغری به وقت سفر

به گزارش جام جم، این هفته نوبت چالش مسافرت بود. بدون شک کار سختی است با خانواده و دوستان به سفر برویم و خودمان را از خوردن غذاها و تنقلات هیجان انگیز و اتفاقا پر از کالری محروم کنیم. در عین حال تقریبا همه می‌دانند غذاهای رستورانی و محلی و البته خوراکی‌هایی که در طول سفر می‌خوریم اصلا سالم نیستند و این یعنی دریافت کالری بیش از حد مجاز روزانه.

موضوع وقتی اهمیت زیادی پیدا می‌کند که مجبور به رعایت یک رژیم خاص باشیم. یادتان باشد اگر قصد دارید تحت نظر مشاور تغذیه به تناسب اندام برسید حتما مشاوری را انتخاب کنید که رژیم غذایی منعطفی را به شما ارائه کند.

در این خصوص سولماز توکلی، مشاور ارشد تعذیه توصیه می‌کند: اگر قرار است امروز ناهار همه همسفرانم ماهی بخورند و من طبق رژیم باید قورمه سبزی بخورم، براحتی می‌توانم وعده‌ها را با هم عوض کنم. فقط حواسم باید به حجم غذایی که می‌خورم باشد. اولا پرخوری نکنم، مصرف سالاد قبل غذا را حذف نکنم و این‌که ترجیحا مثلا به جای ماهی سرخ شده، ماهی کبابی سفارش بدهم. همین‌طور اگر قرار است بقیه به عنوان دسر چای و شیرینی بخورند من باید میان وعده‌های سالم طبق رژیمم از قبل آماده داشته باشم تا به‌دلیل گرسنگی سراغ تنقلات پرکالری نروم.

باید اعتراف کنم تا دو روز اول، چالش سفر آن‌طور که می‌خواستم پیش نرفت و کلی ناپرهیزی داشتم، اما از روز سوم و با این حس که اگر مراقب غذا خوردنم نباشم مسافرت تمام زحمت‌هایم را از بین می‌برد تقریبا موفق شدم طبق برنامه عمل کنم؛ یعنی غذای تا حد ممکن سالم و کم چرب، تنقلات کم کالری مثل میوه‌های مجاز و نان و پنیر به جای چیپس و پفک و البته پیاده‌روی صبح و شب لب دریا که قسمت هیجان انگیز چالش بود. تمام موارد در کنار هم باعث شد در این هفته حدود نیم کیلو وزن کم کنم و این یعنی با تغییر سبک زندگی در مسافرت هم ناخودآگاه مراقب اضافه وزنمان هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها