اگر اعصاب محیطی که پیام‌ها را از قسمت‌های مختلف بدن به مغز منتقل می‌کنند، آسیب ببینند، بدن در عملکرد طبیعی خود با مشکلاتی مواجه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۵۷۸۵
علائمی که نشان می‌دهد اعصاب آسیب دیده است

به گزارش جام جم، درصورتی که هریک از این علائم را تجربه می‌کنید بهتر است در مورد آنها با پزشک مشورت کنید.

بی‌حسی، سوزش یا مورمور شدن

این علائم ممکن است در دست‌ها یا پاها تجربه شود. فشردگی اعصاب حسی (اغلب هنگام خواب) نسبتا شایع است و علائمی مانند بی‌حسی یا سوزش می‌تواند موقتی باشد. اما در صورت تداوم این حس‌ها باید با پزشک مشورت شود.

احساس درد در یک پا

درد شدید مداوم، سوزش، یا مورمورشدن که از کمر شروع می‌شود و تا پشت پا ادامه می‌یابد می‌تواند به معنای سیاتیک باشد. این شرایط زمانی اتفاق می‌افتد که عصب سیاتیک بر اثر فتق دیسک بین مهره‌ای یا بیماری‌هایی مانند دیابت تحت فشار قراربگیرد یا آسیب ببیند.

زیاد زمین خوردن

اگر اعصابی که مسئول ادراک هستند آسیب ببینند، به‌دلیل عدم‌ایجاد هماهنگی و عدم‌درک موقعیت بدن، احتمال زمین خوردن افزایش می‌یابد. بیماری‌ای مانند پارکینسون که در آن سلول‌های عصبی مغز آسیب می‌بینند نیز می‌تواند این مشکل را ایجاد کند.

دستشویی رفتن مکرر

آسیب دیدن اعصاب می‌تواند باعث شود مثانه پیام‌های نادرستی ارسال کند و شما احساس کنید که نیاز مبرم به رفتن به دستشویی دارید. احتمال بروز این مشکل در بیماران دیابتی و مادرانی که زایمان طبیعی را تجربه کرده‌اند بیشتر است.

تعریق بسیار زیاد یا بسیار کم

این شرایط ممکن است به‌دلیل ضعیف شدن اعصاب انتقال‌دهنده اطلاعات از مغز به غدد عرق ایجاد شود.

بروز حوادث زیاد

اگر اعصاب حسی که پیام وجود خطرها و موانع را به مغز منتقل می‌کنند کار خود را درست انجام ندهند فرد بیشتر در معرض حوادثی مثل سوختن، بریدن دست، لمس اشیای داغ یا تیز و یا ضربه دیدن قرار خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها