نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین

اقدام مهم دولت و مجلس در خصوص بیمه کارگران

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: یک حساب جداگانه با عنوان تامین اجتماعی نزد خزانه برای نگهداری 9 درصد از هزینه ای که کارگران به کارفرمایان در خصوص بحث درمان و بیمه می پردازند، ایجاد شده است که به نظر من این کار بسیار اقدام خوب و مهمی برای جامعه کارگری‌ست چرا که دیگر نظارت می شود تا تمام پول تنها در بحث درمان کارگران هزینه شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۱۹
اقدام مهم دولت و مجلس در خصوص بیمه کارگران

محمدحسین قربانی در گفت و گو با جام جم آنلاین بیان کرد: یکی از موضوعاتی که تولید ملی را مورد توجه قرار می دهد اهتمام به جامعه کارگری است، چرخه تولید نمیگردد مگر اینکه همت والای کارگران به همراه آن باشد.

به گفته وی، قانون حمایت از کار تقریبا یک قانون جامع و کامل است.

قربانی خاطرنشان کرد: تقریبا 6 الی 7 درصد هزینه ای که کارگران به کارفرمایان در خصوص بحث درمان و بیمه می پردازند، 9 درصد آن باید برای درمان بیمه شده مورد توجه قرار بگیرد البته برای تمامی بیمه شدگان تامین احتماعی باید اینگونه باشد. این مبلغ، مبلغ قابل توجهی بوده و هست، ما در صدد بودیم تا این 9 درصد هزینه الزاما در بحث درمان کارگران هزینه شود اما متاسفانه این پول ها در جاهای دیگر هزینه می‌شد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: ایجاد یک حساب جداگانه نزد خزانه برای نگهداری این 9 درصد با عنوان تامین اجتماعی لایحه ای بود که دولت ارائه کرد و مجلس نیز همکاری ویژه در این خصوص داشت، به نظر من این کار بسیار اقدام خوب و مهمی برای جامعه کارگری است چرا که دیگر نظارت می شود تا تمام پول تنها در بحث درمان کارگران هزینه شود.

به گفته وی، از طرفی دیگر وزارت رفاه و تامین اجتماعی موظف شد مراکز ملکی درمانی را در نقاط مختلف کشور بر اساس نیاز سرانه افزایش دهد چرا که بیمارستان های مالکیتی به نفع جامعه کارگری نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها