گفت و گوی جام جم انلاین با معاونت بین الملل دانشکده طب ایرانی؛

سوء استفاده از دین به نام طب اسلامی / مراجعه به متخصص سیره پیامبر است

«طب اسلامی» ساختاری اثربخشی در پزشکی ایجاد کرده است. بی‌شک سرچشمه‌های اصلی طب اسلامی از آیات قرآن و سنّت و سیره پیامبر گرامی اسلامی (ص) و روایات معصومین نشأت می‌گیرد. حال در این میان افراد سودجو و البته بدون تخصص پزشکی با نام دین اسلام و پیامبر(ص) برای خودشان طبابت می کنند.
کد خبر: ۱۱۳۴۰۴۶
سوء استفاده از دین به نام طب اسلامی / مراجعه به متخصص سیره پیامبر است

دکتر آرمان زرگران عضو کمیته پژوهش دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در گفت و گو با جام جم آنلاین بیان کرد: امروزه در جوامع موضوعی که بسیار در مورد آن بحث می شود، استفاده از دین یا عنوان دین در حوزه سلامت است و افرادی که تخصصی در حوزه پزشکی نداشته و به نام پیامبرخدا(ص) و دیگر معصومین مطالبی را بیان کرده و همچنین از اعتقادات مردم نیز سوء استفاده می کنند.

زرگران در عین حال گفت: متخصصان در دین شناسی بهتر می توانند در این خصوص بحث کنند اما آنچه که از منظر تاریخ پزشکی گویاست، شخص پیامبر(ص) خود نیز به طبیب مراجعه می کرد و این نشان دهنده آن است که هر کاری را باید به متخصص خودش سپرد لذا رسالت دین این چنین نبوده در صورتی که پیامبر بزرگوار در صورت ابتلا به بیماری خود نیز به پزشک مراجعه می کردند.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: نباید از نام پیامبرخدا(ص) برای ورود به بحث درمان سوء استفاده کرد، سیره شخص رسول اکرم نشان دهنده این است که در موضوع درمان بیماری ها باید به فرد متخصص مراجعه کرد.

مدیر معاونت بین الملل دانشکده طب ایرانی خاطرنشان کرد: طب سنتی به عنوان یک شاکله درمانی که در طول قرن ها و سال های متمادی توسط پزشکان شکل گرفت و ما به عنوان «طب ایرانی» می شناسیم، علم و دانش بزرگی است که برای شکوفایی آن نیازمند متخصص مربوطه دارد و چه کسی بهتر از پزشکی که دانش امروزی دارد و به دانش سنتی نیز مسلط می شود و با استفاده از هر 2 دانش(طب رایج و سنتی) بهترین تصمیم درمانی را برای بیمار بگیرد.

زرگران درادامه گفت: افرادی که با نام طب سنتی در حوزه درمان بدون تخصصی ورود پیدا می کنند هم قانون و هم سیره پیامبر خدا را زیر پا گذاشته اند. ما در حوزه پژوهش به متخصصان دین شناس و حدیث شناس نیاز داریم تا راهکارهایی که از دل احادیث بیرون آماده است را به کار گیریم و بهترین نوع درمان را برای بیمار انتخاب کنیم.

به گفته وی، بحث مهم دیگر، نظارت ساختارهای نظارتی‌ست و این مسئولین باید جلوی شیادان و سوء استفاده گران از نام دین و پیامبر اکرم(ص) را در حوزه سلامت بگیرند تا خدشه ای به اعتقادات مردم کشور وارد نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها