یک متخصص داخلی در خصوص راه‌های پیشگیری از معده درد در مسافرت‌های نوروزی توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۱۳۱۱۴۴
چه کنیم تا در سفرهای نوروزی معده درد نگیریم؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، فاطمه زاهدی متخصص داخلی اظهار کرد: مصرف زیاد قهوه در ایام تعطیلات و مسافرت‌های نوروزی سبب ایجاد معده درد به دلیل محرک بودن مواد داخل قهوه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کافئین یک ماده استرس زاست، افزود: در ایام مسافرت تا حد امکان سعی کرده از مصرف مواد غذایی تند مانند فلفل جلوگیری کنید، زیرا این ماده با دستگاه گوارش به خصوص معده ناسازگاری دارد و سبب دل درد و معده درد می‌َشود.

زاهدی با اشاره به اینکه در ایام مسافرت سعی کنید حداقل استاندارد خواب را داشته باشید،‌ عنوان کرد: کمبود خواب باعث ایجاد استرس مزمن بر روی معده می‌شود و کمبود خواب محیط معده را اسیدی و سبب معده درد می‌شود.

وی ادامه داد: کمبود خواب باعث رفلکس معده شده که باید برای رفع این معضل از داروهای ضد التهاب و آسپرین استفاده شود.

زاهدی با اشاره به اینکه نباید در مصرف لبنیات زیاده‌روی کرد، گفت: مصرف بیش از حد لبنیات باعث ایجاد مشکلات گوارشی و به خصوص معده می‌شود و این عارضه بیشتر برای افرادی که معده حساسی دارند رخ می‌دهد، به همین دلیل در ایام تعطیلات نباید بیش از حد لبنیات مصرف شود.

وی یادآور شد: در مسافرت‌های نوروزی تا حد امکان از مصرف سوسیس و کالباس اجتناب کنید زیرا پروتئین‌های حیوانی این مواد غذایی حاوی امگا 6 زیادی بوده و سبب بروز التهاب زیاد در بدن و به خصوص معده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها