گل و گیاهان غیر از زیبایی و بوی خوش فواید جالب نیز دارند که احتمالا نمی‌دانید.
کد خبر: ۱۱۲۴۱۱۹
گل و گیاهانی که از چاقی جلوگیری می‌کنند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تبیان، تقریبا می توان گفت هیچ فردی پیدا نمی شود که از گل و عطر و رایحه ی آنها بیزار باشد. گل و گیاه به آدمی انرژی میدهد هر چند که نگهداری از آن اصول خودش را دارد اما هر کسی دوست دارد در خانه اش حداقل یک گلدان گل و گیاه را داشته باشد . همیشه از اینکه کسی حتی یک شاخه ی گل به ما می دهد ابراز خوشحالی می کنیم و علاقه مندیم که برای آنکه آن گل را برای خودمان به یادمانی کنیم، آن را خشک کنیم اما فنگ شویی استفاده از گل و گیاهان آپارتمانی و خشک کردن گل ها را به ما می گویید.

استفاده از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی علاوه بر آنکه زیبایی و طراوت را به خانه می آورد در پاکسازی محیط زندگی، متعادل‌سازی انرژی‌ها و آرامش اعضای خانواده کمک می کند؛ بنابراین می توان گفت استفاده از گیاهان طبیعی در داخل منزل امری لازم است. حتی اگر فضای خانه کوچک و کم نور باشد باز هم می­توان گونه­هایی را پیدا کرد که با این شرایط سازگار باشند.

باید همیشه از گیاه سالم نگهداری کرد. اگر برگ گیاه زرد شود یا هرنوع علایم بیماری از خود نشان دهد باید تا زمان بهبودی آن را از ساختمان خارج کرد. گیاهان بیمار خودشان مولد انرژی منفی هستند، مثل این­که فرد بیماری در محیط منزل زندگی می­کند. شایان ذکر است بهترین محل برای داشتن گیاه، اتاق نشمین و ناهارخوری می­باشد. همچنین بهتر است از قرار دادن گیاهان فراوان در آشپزخانه خودداری کنیم.

در اتاق خواب هم نباید گیاهان متعددی قرار داد مگر در مواردی که شخص بیماری در اتاق بستری است و احساس می شود که قراردادن گیاهان به پاکسازی و سلامت محیط کمک می کند. در این صورت می توان روزها گیاه را در اتاق قرارداد و شب ها آن را به اتاق دیگری منتقل کرد. در استفاده از گیاهان باید جنبه­ی تعادل را رعایت کرد، نباید داخل بنا تبدیل به گلخانه شود.

با این گیاه، چاقی سراغتان نمی‌آید

مردم چین و برخی از کشورهای آسیایی باوری دارندکه تماشای گل‌های آپارتمانی با رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی، صورتی و بنفش تاثیر بسیار زیادی بر افزایش تحرک اعضای خانواده و سرعت سوخت و ساز دستگاه گوارش دارد. به این معنی که تماشای این گیاهان می‌تواند به طور ناخودآگاه به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و متابولیسم بدن کمک کند و احتمال افزایش وزن و چاقی را کاهش دهد.

گل‌های قرمز و افزایش مهربانی

یکی دیگر از فواید انتخاب گیاهان آپارتمانی با برگ‌های قرمز رنگ، افزایش محبت و انرژی‌های دوستانه در محیط خانه است. در صورتی که این گیاهان دارای گلبرگ‌ها و برگ‌های گرد و بی زاویه باشند، تاثیر آرامش‌بخش و متفاوتی بر میزان محبت اعضای خانواده نسبت به یکدیگر خواهند داشت و محیط زندگی را برای اعضای خانواده دلنشین‌تر خواهند کرد.

گل صدتومانی

گل صد تومانی برای مدت طولانی در فنگ‌شویی برای درمان مشکلات مربوط به محبت و صمیمت به‌کار گرفته شده است. به این منظور به‌ویژه از یک جفت از این گل به رنگ صورتی استفاده می‌شود.

نیلوفر آبی

نیلوفر آبی نماد کمال نهایی است. خلوص و پاکی این گل با گل و لای آبی که از آن نشأت گرفته است، آلوده نمی‌شود. در طب چینی، هر قسمت از این گیاه، از ریشه گرفته تا گل‌برگ‌ها، دارای خواص دارویی‌اند. بنابراین فنگ‌شویی، این گل را به‌عنوان درمانی برای سلامت و هماهنگی خانه به‌کار گرفته است.

گل داوودی

در فنگ‌شویی گل داوودی نماد آرامش و تعادل است. هم‌چنین این گل انرژی قوی «یانگ» ایجاد می‌کند و به همین دلیل می‌تواند شانس را به‌سوی شما و خانه‌تان جذب کند.

این گیاهان آرامتان می‌کند

استفاده از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی علاوه بر آنکه زیبایی و طراوت خانه را چند برابر می‌کند بلکه می‌تواند در پاکسازی محیط زندگی، متعادل‌سازی انرژی‌ها و افزایش اعضای خانواده کمک کند. به شرط آنکه هنگام انتخاب گل و گیاه آپارتمانی سراغ آنهایی بروید که برگ‌های گرد دارند و زاویه در گلبرگ‌ها و برگ‌های آنها کمتر دیده می‌شود. این گیاهان هم زیباتر هستند و هم در مقایسه با برگ‌های نوک تیز و پرزاویه اثرگذاری بیشتری بر محیط و متعادل سازی انرژی‌ها دارند.

از نگه داری گل های خشک در خانه خودداری کنید

بر اساس اصول فنگ شویی نگهداری گل خشک در خانه باعث مردن انرژی به نام “Chi” می شود. “Chi یکی از انرژی های فنگ شویی است که در وجود زمینی ما و تمام اشیاء و موجودات به خصوص در ساختار و طراحی خانه ها وجود دارد. انرژی چی باید زنده و پر جنب و جوش باشد. کمبود انرژی مثبت چی روی سلامت و سازندگی ما تاثیر منفی می گذارد.

گل ها زمانی که خشک می شوند انرژی چی خود را از دست می دهند و سرزندگی خانه را با زوال و مرگ نمایان خود از بین می برد.

البته این تاثیرات منفی در گل های تزئینی و پلاستیکی نیز وجود دارد زیرا پلاستیک در تمرین های فنگ شویی مرده در نظر گرفته می شود و باعث ایجاد احساسات منفی می شود.

میز اتاق شما دشمنتان نیست که با انرژی منفی آن را تزئین کنید. به علاوه می توانید انرژی مثبت “چی” میز را با تمیز کردن و زدودن گرد و خاک آن شارژ کنید.

صرف نظر از اصول فنگ شویی اگر بخواهیم از نظر علمی هم به موضوع نگاه کنیم گل خشک کپک می زند و آب مانده در گلدان باکتری جذب می کند.

پس نتیجه می گیریم که بهتر است هر روز با عطر و بوی گل های تازه و زنده روزی پر از انرژی مثبت را آغاز کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها