جراح و متخصص زنان با اشاره به اینکه آندومتریوز عامل 30 تا 50 درصدی نازایی است،‌گفت: توجه نکردن به سبک زندگی صحیح و تغذیه ناسالم، احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۳۴
این بیماری شایع عامل ناباروری دختران جوان است!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، الهام السادات هاشمیان نایینی جراح و متخصص زنان در ارتباط با بیماری آندومتریوز اظهارداشت: درد لگنی و نازایی از نشانه‌های اندومتریوز به شمار رفته و بیشترین سن ابتلا به این بیماری 14 تا 49 سالگی است.

وی گفت: براساس اطلاعات موجود، 5 تا 8 درصد زنان، در سنین باروری مبتلا به اندومتریوز هستند که این میزان حدود 2 میلیون نفر می‌شود.


جراح و متخصص زنان گفت: اندومتریوز به معنی رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم است. لگن شایع‌ترین محل بروز آندومتریوز است. در این بیماری بافت آندومتر (لایه داخلی رحم) در بیرون از محل اصلی خود (رحم) تشکیل می‌شود. رایج‌ترین محل پدیدآمدن آن، لگن است که در این قسمت تخمدان‌ها بیشتر گرفتار اندومتریوز می‌شوند.

وی گفت: اندومتریوز عامل 30 تا 50 درصد موارد نازایی در زنان است. این عارضه می‌تواند با کمک دارو، جراحی و یا ترکیبی از این دو روش تحت معالجه موثر قرار گیرد.

جراح و متخصص زنان با اشاره به اینکه روش ترکیبی مؤثرتر از روش‌های جراحی و یا دارویی به تنهایی است، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، روش‌های جراحی حتی با کمک ربات‌های جراح و لاپاروسکوپی، تبعات و پیچیدگی‌هایی به دنبال دارند که با این روش ترکیبی می‌توان از آنها جلوگیری کرد.

وی گفت: عدم توجه به سبک زندگی صحیح و تغذیه سالم، آلودگی‌ها و عوامل ژنتیکی، منجر به افزایش ابتلا به اندومتریوز می‌شود.

هاشمیان نایینی گفت: سونوگرافی می‌تواند برای تشخیص، به خصوص زمانی که آندومتریوز تخمدان‌ها را درگیر کرده است، مؤثر باشد. اما تشخیص نهایی و قطعی با لاپاراسکوپی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها