یک متخصص طب ایرانی گفت: اگر ترشح انسولین به‌واسطه صرف دیرهنگام "وعده غذایی شام" نزدیک به زمان خواب شبانه باشد, باعث کاهش ترشح هورمون رشد شده و در درازمدت تبعات کاهش هورمون رشد را خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۱۰۶۳۱۲
خطراتی که دیر شام خوردن در پی دارد!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از عصرایران،محمد انصاری‌پور درباره محتوای شام و ارتباط آن با سلامتی اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید هورمون انسولین و هورمون رشد رابطه عکس با یکدیگر دارند یعنی با افزایش یکی دیگری کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: هنگام مصرف ماده غذایی حاوی کربوهیدرات‌ها، هورمون انسولین ترشح می‌شود و اگر قندهای مصرفی ساده باشند مثل شیرینی‌ها و نان سفید و... ترشح انسولین سریع‌تر است, از طرفی حداکثر ترشح هورمون رشد طی خواب شبانه است.

این متخصص طب ایرانی تصریح کرد: اگر ترشح انسولین به‌واسطه صرف دیرهنگام وعده غذایی شام نزدیک به زمان خواب شبانه باشد, باعث کاهش ترشح هورمون رشد شده و در درازمدت تبعات کاهش هورمون رشد را خواهیم داشت.

انصاری‌پور متذکر شد: یک نکته دیگر در مورد شام این‌که برخی هورمون‌ها از جمله هورمون رشد مصرف انرژی بدن را به‌سمت سوزاندن چربی‌ها می‌برند و انسولین از قند، چربی تولید می‌کند پس باید قند و چربی از شام حذف شود.

وی عنوان کرد: بهتر است در وعده شام، کربوهیدرات کمپلکس که قند خون و در نتیجه انسولین را به‌صورت آنی بالا نبرند مثل نان سبوس‌دار خورده شود یا از سبزیجات و حبوبات که جذب قند را کُند می‌کنند, استفاده کنیم البته پروتئین هم انتخاب خوبی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها