یک دندان‌پزشک گفت: استفاده طولانی مدت از پودرهای سفید کننده دندان‌ها نه تنها مفید نبوده بلکه ممکن است موجب برخی آسیب‌های جبران ناپذیر به دندان شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۳۱
خطراتی که پودرهای سفید کننده دندان به همراه دارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، کسری طبری دندان‌پزشک در عوارض استفاده از پودرهای سفید کننده بر روی دندان‌ها اظهار داشت: استفاده طولانی مدت پودرهای سفیدکننده خطرات زیادی برای سلامت دهان و دندان دارد، افزود، مواد داخل این پودرهای سفیدکننده طولانی مدت باعث از بین رفتن یک لایه از سطح دندان‌ها می‌شود.


وی ادامه داد: استفاده طولانی مدت از این پودرها نه تنها مفید نبوده بلکه با ایجاد حساسیت‌های دندانی، دندان ها را مستعد پوسیدگی می‌کند.

این دندان‌پزشک درخصوص استفاده از ژل‌های سفید کننده دندان نیز توضیح داد: استفاده از ژل‌های سفید کننده دندان‌ها از خطر کمتری نسبت به پودرها برخوردار است به دلیل اینکه ژل‌های موجود در سطح بازار از خواص اسیدی کمتری برخوردار هستند و با شستن دهان یا خوردن غذا اثرات آن‌ها از بین خواهد رفت.

طبری در ادامه توصیه کرد: رعایت نظافت دهان و دندان، مسواک زدن به موقع کمک زیادی به سلامت دندان‌ها خواهد کرد، همچنین در صورتی که برخی از افراد از تغییر رنگ دندان‌های خود رضایت کافی ندارند بهتر است با مراجعه به دندانپزشک و با روش‌های اصولی اقدام به برطرف جرم‌های دندان‌ها کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها