یک متخصص پزشکی ورزشی گفت: دردهایی که از نواحی دیگر به پاها می‌رسید دردهای ناشی از بیرون زدگی دیسک کمر است و می‌توانند به یک یا هر دوپا برسند. این دردها می‌تواند با مشکلات و اختلالات حسی مثل گزگز و مورمور و ضعف عضلانی همراه باشد و ممکن است همراه آن نباشد.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۱۱
چرا کشاله ران درد می گیرد؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از طبنا، دکتر شاهین صالحی با بیان این مطلب افزود: در رابطه با دردهایی که در ناحیه پاها به ویژه در ران‌ها دو دلیل عمده وجود دارد اول دردهایی که منحصر به یک ناحیه بوده و منشا آن هم در همان ناحیه است و دوم دردهایی که از نواحی دیگر به پاها می‌رسد.

وی ادامه داد: دردهایی که از نواحی دیگر به پاها می‌رسد دردهای ناشی از بیرون زدگی دیسک کمر است و می‌توانند به یک یا هر دوپا برسند. همراه این دردها ممکن است مشکلات و اختلالات حسی مثل گزگز و مورمور و ضعف عضلانی همراه باشد.

صالحی اضافه کرد: دومین درد در این نواحی می‌تواند در قسمت داخلی کشاله ران باشد که می‌تواند دردهای ناشی از فتق‌های در کشاله ران باشد که در مراحل ابتدایی این فتق‌ها که شروع به فعالیت می‌کند می‌تواند دردهایی در داخل کشاله ران ایجاد کند که جهت بررسی بیشتر سونوگرافی انجام می‌شود.

عضو هیات علمی‌دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: درد دیگری که در ران به طور شایع دیده می‌شود گیر افتادگی اعصاب در ران است، اعصاب سمورال سطحی می‌تواند در ناحیه کشاله ران تحت فشار قرار بگیرد که معمولا درد ندارد اما فرد دچار اختلالات حسی و احساس ناخوشایندی در قسمت‌های بالایی و خارجی ران می‌شود.

وی افزود: یکسری از دردها براثر کشیدگی و آسیب‌های عضلات ناحیه است که این دردها معمولا در ورزشکاران یا کسانی که فعالیت عضلانی زیادی دارند، دیده می‌شود.این دردها به ویژه در افرادی که تازه شروع به فعالیت ورزشی کرده اند، ممکن است دیده شود.

صالحی اضافه کرد: درد در ناحیه ران بستگی به میزان آسیب‌ها در کشاله ران دارد که اگر سطحی باشد با کمی‌استراحت و آب درمانی و فیزیوتراپی درست شود.

این متخصص پزشکی ورزشی ادامه داد: دردها ممکن است علل ساده و گذرا یا عوامل خطرناک داشته باشند، مانند وجود تومورهای بدخیم استخوانی که حتما در صورتی که پزشک به مشکلات استخوانی شک کند باید بیمار را به متخصص ارتوپدی ارجاع کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها