اگر رفلاکس با علائمی همچون گیر کردن لقمه در مری، کاهش وزن و استفراغ خونی همراه باشد، می‌تواند خطرناک باشد و نیاز به پیگیری جدی دارد .
کد خبر: ۱۰۹۸۳۰۷
هر چه باید در باره درمان رفلاکس معده بدانید

به گزارش جام‌جم آنلاین، دکتر همایون زجاجی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دفعات رفلاکس در برخی افراد بسیار زیاد است که مشکل آنها حساس‌تر است و باید مورد بررسی قرار گیرد. همچنین20 تا 25 درصد مردم، گاه دچار علائم رفلاکس هستند و 10 درصد افراد هر روز دچار این مشکل می‌شوند.

وی تاکید کرد: افرادی که دچار رفلاکس هستند، گاه به علائمی همچون سرفه و گرفتگی صدا دچار می‌شوند که این مسائل می‌تواند برایشان آزاردهنده باشد. رفلاکس به تنهایی ممکن است خطرناک نباشد، ولی درمان نشدن آن در مدت طولانی، عوارضی برای فرد به همراه خواهد داشت. در صورت درمان نشدن رفلاکس، مخاط مری دچار آسیب شده، به مرور برای فرد زخم مری و التهاب مری ایجاد خواهد کرد. در برخی افراد نیز می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به سرطان تحتانی مری شود.

این فوق‌تخصص گوارش و کبد خاطرنشان کرد: برطرف کردن اضافه وزن، مصرف نکردن غذاهای چرب و محرک همچون فلفل و ادویه و انواع سس و نوشابه در درمان رفلاکس بسیار مؤثر است. همچنین توصیه می‌شود افراد میان شام خوردن و خواب حداقل دو ساعت فاصله بگذارند تا علائم رفلاکس تشدید نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها