قهوه یکی از نوشیدنی‌های بسیار لذیذ و خوش طعم است که طرفداران فراوانی در دنیا دارد، اما افزون بر طعم خوش این نوشیدنی دارای مزایای درمانی بی شمار است.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۱۸
به این دلایل مهم هر روز قهوه بخورید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند نوشیدنی قهوه مزایای سلامتی فراوان برای بدن انسان دارد و با مصرف آن می‌توان درمقابل بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان کبد ایمنی پیدا کرد.


افزایش انرژی با مصرف قهوه

یکی از بزرگترین مزایای مصرف قهوه، خاصیت انرژی‌زایی آن است. افراد می‌توانند تا میزان ۳ فنجان قهوه در روز مصرف کنند به ویژه در زمان‌هایی که احساس خستگی، کاهش انرژی و خواب آلودگی می‌کنند.

کافئین موجود در قهوه سبب افزایش سطح هوشیاری و برطرف شدن خواب آلودگی می‌شود. کارشناسان بهترین زمان برای مصرف قهوه را در اوایل روز می‌دانند و به این ترتیب فرد تا شب از انرژی کافی برای انجام فعالیت‌های مورد نظر برخوردار می‌شود.


قهوه، منبع غذایی سرشار از آنتی اکسیدان

بدن انسان روزانه در حال مبارزه با رادیکال‌های آزاد و عوامل سرطان‌زا است. هر روز میلیون‌ها سلول دچار دگرگونی در ساختار می‌شوند که سیستم ایمنی بدن آن‌ها را از بین می‌برد و زمانی که قادر به انجام این کار نباشد فرد مبتلا به سرطان می‌شود.

سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد به آنتی اکسیدان‌ها نیاز دارد و یکی از منابع غنی آنتی اکسیدان در دانه‌های قهوه است به همین دلیل مصرف این نوشیدنی می‌تواند درمقابله با ابتلا به سرطان مفید باشد. اما قهوه را برای این منظور باید تلخ یا با مقدار کم شکر و خامه مصرف کنید.

مصرف منظم قهوه روزانه سبب جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن و افزایش طول عمر افراد می‌شود.

راز لاغری با مصرف قهوه

برای تناسب اندام و حفظ لاغری یکی از راه‌ها مصرف قهوه است. براساس پژوهش‌ها نوشیدن قهوه سبب افزایش متابولیسم بدن و سوزاندن چربی و کالری‌های اضافی در بدن می‌شود.

جلوگیری از ابتلا به دیابت با نوشیدن قهوه

افراد مبتلا به بیماری دیابت و یا افرادی که قند خونشان بالا است با مصرف روزانه قهوه می‌توانند قند خون خود را کنترل کنند. کارشناسان دانشگاه هاروارد دریافتند نوشیدن قهوه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا ۹ درصد کاهش دهد.

محافظت از ابتلا به بیماری آلزایمر با قهوه

نوشیدن قهوه یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر و از دست رفتن سلول‌های مغزی است. به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند افراد سالمند در رژیم غذایی خود مصرف قهوه را قرار دهند.


قهوه عامل پیروزی در مسابقات ورزشی

افراد ورزشکاری که قبل از انجام مسابقه‌های ورزشی از نوشیدنی قهوه استفاده می‌کنند رکورد‌های ورزشی بهتری ثبت می‌کنند.


درمان اختلال‌های روانی با نوشیدنی درمانی قهوه

مصرف قهوه می‌تواند سبب بهبود خلق و خو، درمان افسردگی و ایجاد آرامش درافراد به ویژه زنان شود. توصیه کارشناسان به بانوان دچار افسردگی قرار دادن قهوه در رژیم غذایی روزانه است.

جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی

پژوهش‌ها نشان داده است مصرف قهوه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را تا حد زیادی کاهش دهد.

پیشگیری از ابتلا به پارکسینون با مصرف منظم قهوه

نوشیدن قهوه می‌تواند از ابتلا به بیماری پارکینسون و یا پیشرفت آن جلوگیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها