در پی حذف پوشش بیمه‌ای یکی از داروهای بیماران پوکی استخوان، رییس سازمان غذا و دارو توضیحاتی ارائه و اعلام کرد که طبق بررسی‌های شورای‌عالی بیمه این دارو اثربخشی مناسبی نسبت به هزینه‌های بالایش نداشته و به همین دلیل از تحت پوشش بیمه خارج شده است.
کد خبر: ۱۰۹۷۷۹۹
حذف پوشش بیمه‌ای یک داروی پوکی استخوان + توضیح سازمان غذا و دارو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر غلامرضا اصغری،‌ در این باره گفت: با بررسی‌ هزینه - اثربخشی این داروی خاص پوکی استخوان به این نتیجه رسیدیم که این دارو اثربخشی مناسبی نسبت به هزینه‌های بالایش ندارد؛ به طوریکه قرار بود بررسی‌هایی درباره هزینه‌ - اثربخشی این داروی پوکی استخوان انجام و مشخص شود که آیا اثربخشی این دارو، با توجه به قیمت بالایش، در حدی هست که تحت پوشش بیمه باشد، یا خیر.

وی افزود: بر این اساس شورای‌عالی بیمه، این ماموریت را به کمیته‌ای محول کرد و این کمیته بررسی‌های لازم درباره این داروی خاص را انجام داد و اعلام کرد که این دارو از نظر هزینه‌ - اثربخشی تفاوتی با داروهای مشابهش ندارد و به همین دلیل پوشش بیمه‌ای آن را حذف کردند. باید توجه کرد که این اقدام به این صورت است که مطالعاتی در زمینه اثربخشی دارو انجام می‌شود و اگر اثربخشی دارو نسبت به داروهایی که پیش از این مصرف می‌شده یا نسبت به هزینه‌اش بهتر باشد، آن را تحت پوشش بیمه می‌برند، اما اگر اینطور نباشد، دارو را از پوشش بیمه‌ای خارج می‌کنند.

اصغری ادامه داد: بنابراین از آنجایی که این دارو هزینه -‌ اثربخشی مناسبی نداشت، آن را از پوشش بیمه‌ای خارج کردند. البته داروهای مشابه این دارو همچنان تحت پوشش بیمه قرار دارند. در حال حاضر سه داروی مشابه این داروی خاص برای مصرف بیماران پوکی استخوان تحت پوشش بیمه است و بیماران مشکلی از بابت مصرف آنها ندارند. بنابراین تاکید می‌کنم از آنجایی که هزینه -‌ اثربخشی این دارو مناسب نبوده، پوشش بیمه‌ای آن را حذف کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها